  • 1. Data: 2008-08-20 10:06:06
    Temat: Straż Miejska będzie rewidować !
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    No to kolejny bonusik dla darmozjadów - rewizja osobista i
    przeszukiwanie bagaży:
    http://finanse.wp.pl/POD,15,wid,10274192,prasa.html

    Na razie to projekt nowelizacji ustawy o strażach gminnych i Policji.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 2. Data: 2008-08-20 13:23:47
    Temat: Re: Straż Miejska będzie rewidować !
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Na razie to projekt nowelizacji ustawy o strażach gminnych i Policji.

    Zajebiście - najbardziej podoba mi się argumentacja pani rzecznik:

    "Dziś, jeżeli na ulicy leży pijana osoba, to wzywana jest straż
    miejska. [...] Później trzeba skontrolować dane osobowe, więc musi
    przyjechać policja."

    Pani rzecznik swoim przykładem tylko potwierdziła że w jej formacji
    nieznajomość i nieumiejętność stosowania przepisów jest rzeczą nagminną
    i normalną. Od kiedy bowiem pijaczek na ulicy jest "podejrzany o
    popełnienie przestępstwa" ? Taki wymóg stawia przecież projekt ustawy
    aby strażnik mógł dokonać rewizji osobistej.

    Inna sprawa że w swoim życiu kilkakrotnie dzwoniłem na 986, by łaskawa
    Straż Miejska raczyła zająć się pijakiem walającym się po ulicy czy
    chodniku. Ani razu nie raczyli przyjąć zgłoszenia: "my pracujemy do 20",
    "nie mam patrolu w okolicy" etc. Kolejny telefon do Policji skutkował
    przyjęciem zgłoszenia bez szemrania i przyjazdem radiowozu po kilku
    dosłownie minutach.

    Straż Miejska jest formacją nielubianą przez społeczeństwo któremu ma
    przecież służyć i sobie na tą "sympatię" zasłużyła. Jeśli otrzyma
    większe kompetencje, owa "sympatia" na pewno ucierpi bardziej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio