  • 11. Data: 2004-09-11 18:02:56
    Temat: Re: Stracić obywatelstwo :)
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> niebacznie
    popelnil news:chucla$ai6$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > [flame]
    > Jakie sa w Polsce mniejszosci narodowe bez wlasnego panstwa?
    A na przykład Eskimosi czy Hindusu, jeżeli przybędą do Polski,
    uzyskają legalnie obywatelstwo i osiedlą się na zwartym terytorium.
    Nie mogą legalnie dążyć do samostanowienia np. Helu czy Wolina?

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2004-09-11 20:34:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jaroslaw Soja wrote:

    > [flame]
    > Jakie sa w Polsce mniejszosci narodowe bez wlasnego panstwa?
    > [/]

    Nie wnikam. Jak pisałem - chodzi mi o zasadę, a nie o konkretną
    potrzebę. Przy czym mam oczywiście na myśli ludność taką choć trochę
    rdzenną ;) a nie np. imigrantów z Czeczenii czy Eskimosów :)

  • 13. Data: 2004-09-11 21:35:41
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2004 15:40:49 +0200, Bungo naskrobał(a):

    > Prezydent nie ma nic do tego. Mozna zrezygnowac z obywatelstwa. Ale jesli
    > nie ma sie innego, czlowiek staje sie tzw. bezpanstwowcem, a to w tym
    > konkretnym przypadku oznacza utrate sporej czesci praw (dlugo by wyliczac).

    no to ci się źle zdaje.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2004-09-12 08:58:18
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jaroslaw Soja wrote:

    > [flame]
    > Jakie sa w Polsce mniejszosci narodowe bez wlasnego panstwa?

    Ślązacy, Kaszubowie, Łemkowie?

    --
    pozdrawiam
    krys

  • 15. Data: 2004-09-13 07:45:23
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/11/2004 12:16 AM, rezist.com wrote:

    > Od jakiegos czasu, zmeczony cala ta paranoja i zewszad wylewajacym
    > sie kalem, zastanawiam sie - jak by to bylo, gdybym chcial zrezygnowac
    > z obywatelstwa III RP i poczuc sie... obcokrajowcem? :D
    [...]

    Raczej trudne do przeprowadzenia w podanej wersji - pomyśl raczej na
    zmianą obywatelstwa, jednakże musisz w jakis sposób przekonać "ich", że
    warto byś został nowym obywatelem.
    Najlepszą metodą przekonania są pieniądze - gdybyś jednak miał je w
    dostatecznej ilości, to zapewne uciążliwości miejscowego systemu nie
    byłyby tak dokuczliwe, bys się zdobył na podobną desperację.

    Pzdr; Catbert

  • 16. Data: 2004-09-13 08:05:33
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Raczej trudne do przeprowadzenia w podanej wersji - pomyśl raczej na
    > zmianą obywatelstwa, jednakże musisz w jakis sposób przekonać "ich", że
    > warto byś został nowym obywatelem.

    Mam ze tak powiem, pewne "zakorzenione" udogodnienia
    w przypadku starania sie o obywatelstwo jednego z krajow osciennych.

    Czyli w sumie moglbym zostac np. obywatelem jednego z panstw po
    stronie zachodniej i zlozyc u nas wniosek o zniesienie obywatelstwa?

    Trza by sie bylo tylko zorientowac jak to dziala od strony
    prawnej i organizacyjnej, "tam".

    > dostatecznej ilości, to zapewne uciążliwości miejscowego systemu nie
    > byłyby tak dokuczliwe, bys się zdobył na podobną desperację.

    Nie, do Szwajcarii sie nie wybieram, ale dzieki :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 17. Data: 2004-10-04 12:03:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004, Catbert wrote:
    [...]
    > + Raczej trudne do przeprowadzenia w podanej wersji - pomyśl raczej na zmianą
    > + obywatelstwa

    Moment.
    Nabycie jednego obywatelstwa to jedno.
    A pozbycie się innego obywatelstwa to IMHO & AFAIK
    drugie - i *oddzielne* zdarzenie.
    Przez stanie się obywatelem USA, wlk.Brytanii, Arabii Saudyjskiej,
    Sudanu czy Niemiec *nie* przestaniesz automatycznie być obywatelem
    .pl i *nie* przestaniesz podlegać polskiemu prawu - jak weźmiesz
    sobie trzecią żonę to obejrzymy :>
    Oczywiście polskie prawo nie obejmuje kradzieży dokonanej np.
    w Brazylii... żeby mi ktoś z takim tekstem nie wyskoczył !
    Zostając obywatelem innego państwa (bez "pozbycia się"
    obywatelstwa polskiego) - nadal będziesz miał prawa obywatela
    .pl, ale i obowiązki i "poddaństwo" wobez polskich przepisów.
    Nawet jeśli będą nieegzekwowalne :)
    Jak się mylę to poproszę o wykład...

    pozdrowienia, Gotfryd