  • 1. Data: 2004-09-10 22:16:23
    Temat: Stracić obywatelstwo :)
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Od jakiegos czasu, zmeczony cala ta paranoja i zewszad wylewajacym
    sie kalem, zastanawiam sie - jak by to bylo, gdybym chcial zrezygnowac
    z obywatelstwa III RP i poczuc sie... obcokrajowcem? :D
    I np. posiadajac gdzies w Polsce dzialke, obwolalbym ja ksiestwem,
    wprowadzil strefe wolna od podatkow, cla i innych takich :D

    Wiem, moze troche fantazjuje, ale jak przepisy w naszym kraju
    zaopatruja sie na tego typu dzialania?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2004-09-10 22:35:41
    Temat: Re: Stracić obywatelstwo :)
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2004 00:16:23 +0200, rezist.com naskrobał(a):

    > Wiem, moze troche fantazjuje, ale jak przepisy w naszym kraju
    > zaopatruja sie na tego typu dzialania?

    normalnie - jak sie zgodzi prezydent to stracisz. Czyli możesz sobie marzyć
    dalej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-10 22:41:17
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > normalnie - jak sie zgodzi prezydent to stracisz. Czyli możesz sobie marzyć
    > dalej.

    cholera, a juz mi sie marzyla mala Republika Kartoflana.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2004-09-10 22:54:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wprowadzil strefe wolna od podatkow, cla i innych takich :D
    >
    > Wiem, moze troche fantazjuje, ale jak przepisy w naszym kraju

    No to planujesz oderwanie części terytorium, państwa polskiego - proponuję
    lekturę art. 127 kk.

  • 5. Data: 2004-09-10 23:20:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Sep 2004, rezist.com wrote:
    [...]
    > + I np. posiadajac gdzies w Polsce dzialke, obwolalbym ja ksiestwem,
    > + wprowadzil strefe wolna od podatkow, cla i innych takich :D

    To byłoby chyba "nawoływanie do obelenia ustroju przemocą" ? :>
    (o obywatelstwie ci napisali - głośno było jak znalazło się kilku
    chętnych do przeniesienia się AFAIR do prezydenta Łukaszenki :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-10 23:26:36
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    >zewszad wylewajacym sie kalem

    :)

  • 7. Data: 2004-09-10 23:57:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > No to planujesz oderwanie części terytorium, państwa polskiego - proponuję
    > lekturę art. 127 kk.

    Znam oczywiście ten artykuł, ale tak teoretycznie - czy w takim razie są
    jakiekolwiek możliwości na legalne ruchy narodow-wyzwoleńcze, dążące do
    niepodległości części terytorium RP?

    Owszem - takie tendencje byłby mało sensowne i nikt raczej by poparcia
    nie uzyskał, nawet wśród istniejących w Polsce mniejszości narodowych
    bez własnego państwa, ale IMHO teoretyczna możliwość powinna jakaś
    istnieć...

  • 8. Data: 2004-09-11 08:20:57
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    wiadomości news:chtf0u$2ojk$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > nie uzyskał, nawet wśród istniejących w Polsce mniejszości narodowych
    > bez własnego państwa, ale IMHO teoretyczna możliwość powinna jakaś

    [flame]
    Jakie sa w Polsce mniejszosci narodowe bez wlasnego panstwa?
    [/]

    :)

    --
    You and me and the devil makes three,
    don't need no other lovin' babe

  • 9. Data: 2004-09-11 13:40:49
    Od: "Bungo" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sat, 11 Sep 2004 00:16:23 +0200, rezist.com naskrobał(a):

    > normalnie - jak sie zgodzi prezydent to stracisz. Czyli możesz sobie
    marzyć
    > dalej.

    Prezydent nie ma nic do tego. Mozna zrezygnowac z obywatelstwa. Ale jesli
    nie ma sie innego, czlowiek staje sie tzw. bezpanstwowcem, a to w tym
    konkretnym przypadku oznacza utrate sporej czesci praw (dlugo by wyliczac).

  • 10. Data: 2004-09-11 15:04:21
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Bungo"

> [...]
    > nie ma sie innego, czlowiek staje sie tzw. bezpanstwowcem, a to w tym
    > konkretnym przypadku oznacza utrate sporej czesci praw (dlugo by

    Jak to Prezydent nie ma nic do tego ?
    USTAWA o obywatelstwie polskim. (Dz. U 2000 Nr 28 poz. 353 ze zm.)
    art. 13. ust 1. "Obywatel polski traci obywatelstwo polskie na swój wniosek
    po uzyskaniu zgody Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na zrzeczenie się
    obywatelstwa polskiego. "
    ----
    Pzdr