    From: "limken" <l...@x...xx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stowarzyszenie zwykłe - pismo odrzucenie
    Date: Mon, 19 Oct 2009 17:20:24 +0200

    GK wrote:
    > Napisz, jakie to miasto ma tak wspaniałych urzędników. :) I dlaczego
    > stowarzyszenie zwykłe, jeśli służyć ma celom, w którym za jakiś czas
    > pewnie pojawią się sensowne pieniądze.

    stowarzyszenie ma mieć cele marketingowe
    czyli - robić ładne łubudubu tym którzy są członkami
    żadnych akcji, żadnych środków unijnych
    tylko plakietka...

    > Nic na gębę. W odpowiedzi na pismo wskaż swoje wątpliwości i tyle.

    dziś było na gębę
    w odpowiedzi na moje pytanie dlaczego w piśmie urzędowym nie ma odniesień do
    ustawy, pan stwierdził, że ustawa jest kiepska i trzeba posiłkować się
    innymi źródłami...
    więc się zasugerowałem, iż być może celem ustawodawcy było uproszczenie
    procedur towrzenia stowarzyszeń by dać wreszcie ludowi możliwość zawierania
    takowych...
    w odpowiedzi dostałem, iż zapewne tak było - ale teraz sytuacja się
    zmieniła, gdyż stowarzyszenia były wykorzystywane do przekrętów i tworzone
    były wielkie firmy w "stowarzyszeniowym ubranku"

    heh - ogólnie - ok - pewnie Pan ma rację
    tylko na jakiej podstawie Pan zaczyna interpretować prawo? ogólnie poczułem
    urzędniczą władzę - ja jestem Bogiem - tak ma być i basta... pomimo
    przyjaznej atmosfery - poczułem się zniesmaczony

    czy ktoś ma dostęp do wspomnianej w piśmie książki "Stowarzyszenia w prawie
    polskim" - nie będę kupować jej by poczytać czym podpiera się ten pan - po
    prostu chciałem się dowiedzieć czy rzeczywiście taka interpretacja ustawy
    się pojawiła...

    ogólnie Pan przyznał mi rację, iż stowarzyszenie zwykłe może posiadać
    członków honorowych, zwyczajnych, zarząd - niemniej jednak stowarzyszenie
    zwyczajne ma być uproszczoną formą działania w stosunku do stowarzyszenia
    rejestrowalnego, dlatego wg niego nie powinno być takich struktur... więc
    się zapytałem, gdzie coś takiego można znaleźć w ustawie - odpowiedź
    wymijająca...
    więc zapewne gdybym się mocniej uparł oraz wprowadził dodatkowo kilka zmian
    w regulaminie - otrzymałbym błogosławieństwo.. niemniej jednak mam wrażenie,
    że natrafiłem na swego rodzaju spowalniacza i teoretyka

    aaa... nie wiem czy Pan z którym dziś rozmawiałem był osobą która się pod
    pismem podpisała - bo Pan się nie przedstawił
    była jeszcze Pani - która była ... miła... - proszę, niech się Pan
    rozbierze, porozmawiajmy ... od tej strony - byłem miło zaskoczony :)

    > Kworum, uchwalanie uchwał. :)

    :)
    oczywiście - późna pora.... wybacz

    --