  • 21. Data: 2003-05-30 16:41:42
    Temat: Re: Stluczka, oplaty za sprzatanie i kwestia ochrony danych osobowych
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jasmine" <j...@r...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bb804h$a5i$1@absinth.dialog.net.pl...

    >Poza tym ja moglem to
    > posprzatac, tylko nie zmienia to faktu, ze za spowodowanie stluczki
    zostalem
    > ukarany mandatem, szklo na ulicy powstalo w wyniku tej stluczki, a
    samochod
    > byl ubezpieczony od odpowiedzialnosci cywilnej (czyli od szkod ktore
    > powstaja w wyniku uzywania tego samochodu), za uszkodzenie czyjegos
    > samochodu nie place, ale mam zaplacic za sprzatanie szkla? (

    Co ma mandat do posprzątania "kawałków" Twojego auta??
    Ja mam za to zpłacić? Płaci ten kto nabrudził a więc Ty.Zresztą walcz.
    W ubezpieczalni dowiesz się tego samego a zapłacić i tak zapłacisz.
    I nie mówię tego aby Cię dołować a tylko stwierdzam fakt.

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 22. Data: 2003-05-30 16:47:26
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jasmine" <j...@r...com.pl> napisał w wiadomości

    > (Prosze nie mieszac w to psa, poniewaz psa nikt nie ubezpiecza od tego,
    ze ten "narobi"
    > na ulicy)

    Błąd. PZU zawiera ubezpieczenia "OC w życiu prywatnym" i obejmuje ono szkody
    spowodowanie np. przez psa .
    Ale jeśli nie wykonasz polecenia policjanta uprzątnięcia "kupki" to pomimo
    zapłacenia mandatu zapłacisz jeszcze za sprzątnięcie "kupki" przez wezwaną
    firmę porządkową.

    >Czy policja powiadamia wydzial drog i komunikacji o potrzebie sprzatniecia
    ulicy ??

    Oczywiście.

    >Bo jesli tak to dlaczego nie poinformowali o tym mnie ?

    Widocznie nie mają takiego obowiązku. Nie widziałeś że jezdnia jest
    zanieczyszczona??

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 23. Data: 2003-05-30 17:39:09
    Od: "Jasmine" <j...@r...com.pl>

    > Ale jeśli nie wykonasz polecenia policjanta uprzątnięcia "kupki" to pomimo
    > zapłacenia mandatu zapłacisz jeszcze za sprzątnięcie "kupki" przez wezwaną
    > firmę porządkową.
    No wlasnie, cytuje: jeśli nie wykonasz polecenia policjanta uprzątnięcia
    "kupki"

    > Widocznie nie mają takiego obowiązku. Nie widziałeś że jezdnia jest
    > zanieczyszczona??
    A widziales kiedys "czysta" ulice ? Kwestia uznania jezdni za
    zanieczyszczona (a raczej fakt stwierdzenia czy kawalki szkla z reflektora,
    z tego co wiem to w tylny klosz jest plastikowy, a przedni chyba jest z
    jakiegos szkla klejonego, stanowia zagrozenie dla innych uzytkownikow drogi)
    jest sprawa dyskusyjna i raczej nie mi o tym decydowac. Co innego w sytuacji
    gdyby na jezdni byla wielka plama oleju, to sytuacja bylaby jasna, ale tak
    nie bylo.
    Czy w zwiazku z tym, ze robi to policja, bo to oni, jak napisales, wzywaja
    sluzby porzadkowe, nie powinienem zostac "poinformowany" o koniecznosci
    uprzatniecia jezdni i o ewentualnosci wezwania odpowiednich sluzb ?

    Zostalem poinformowany o mozliwosci nie przyjecia mandatu i mozliwosci
    skierowania sprawy do sadu grodzkiego, wiec dlaczego nie o kwestii
    sprzatania jezdni ?

    Pozdrawiam Jasmine.

  • 24. Data: 2003-05-30 17:39:12
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
    > Komu??

    Miastu, firmie sprzątającej. Jeszcze raz pytanie - jeśli nie szkoda i
    odpowiedzialność z art.415 kc to jaka podstawa żądania zapłaty?

    > A jak przypadkiem kopniesz kosz na śmieci i zawartość się wysypie to za
    > posprzątanie zarządasz od ubezpieczalni odszkodowania?

    Jeśli będzie sprzątać firma, która obciąży mnie rachunkiem za wyrządzoną
    sobie szkodę (to że musiała posprzątać) i ubezpieczenie to obejmuje to tak.

    > Jak zanieczyścisz jezdnię i nie chcesz (nie umiesz,nie możesz) posprzątać to
    > chciałbyś aby ubezpieczalnia pokrywała koszt wynajęcia sprzątacza??

    jeśli moje ubezpieczenie to obejmuje, nie ma takeigo wyłączenia

    Odpowiesz w końcu na pytanie?

    KG

  • 25. Data: 2003-05-30 21:28:16
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Zostalem poinformowany o mozliwosci nie przyjecia mandatu i mozliwosci
    > skierowania sprawy do sadu grodzkiego, wiec dlaczego nie o kwestii
    > sprzatania jezdni ?
    poniewaz sprzatanie po sobie , zwlaszca w tak niewielkim zakresie, wydaje
    sie byc sprawa oczywista.

    Osobiscie przyczepilbym sie do wysokosci rachunku, oraz niezgodnosci czasu
    oraz
    faktycznie faktu braku ograniczenia ruchu przez policje.

    leon

  • 26. Data: 2003-05-31 00:18:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Zakładasz że kolega ma AC.Bo jeśli nie to co to obchodzi ubezpieczalnie??

    Zakładam, że kolega ma OC. OC, to odpowiedzialność cywilna za szkody
    wywołane ruchem pojazdu. Zanieczyszczenie jezdni w jakikolwiek skutek jest
    właśnie taką szkodą. Gdyby nie było szkodą, to Zamiatacze nie mieliby
    podstawy prawnej wystawienia faktury. Usługi u nich nikt nie zamawiał, zaś
    by to traktować jako karę, to musiałby być wyrok sądu.