  • 1. Data: 2003-05-29 18:02:47
    Temat: lokale uzytkowy
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Witam i mam prawny problem
    W bloku sa 3 lokale uzytkowe. Czesc bloku była zakladowa zanim przejeła blok
    spóldzielnia mieszkaniowa. Wiekszosc mieszkan została przekształcona na
    wlasnosciowe. 3 lokale uzutkowe maja bardzo duzy metraz. W cenie, jaka
    zapłacono przekształcajac mieszkania na własnosciowe ( konktretnie osoby z
    czesci zakładowej) byl koszt budowy bloku podzielony na m2 pow mieszkalnej
    i - kazde mieszkanie - cena - - metraz razy ta wyliczona kwota. Czyli w m2
    mieszkania był koszt budowy 3 lokali uzytkowych - jako ze blok budował
    zakład pracy i ktos za to musiał zaplacic.
    Spóldzielnia teraz uwaza ze lokale uzytkowe naleza w calosci do niej.
    Czy osoby, które w cenie za m2 maja kwote budowy bloku z lokalami uzytkowymi
    maja jakies prawo wspólwłasnosci? Zaznaczam ze chodzi o bardzo duze lokale
    uzytkowe i róznica ceny za m2 bez lokali uzytk jest znaczna.

    Danuska

  • 2. Data: 2003-05-29 20:38:00
    Temat: Re: lokale uzytkowy
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maja jakies prawo wspólwłasnosci? Zaznaczam ze chodzi o bardzo duze lokale
    > uzytkowe i róznica ceny za m2 bez lokali uzytk jest znaczna.

    a to ciekawa sprawa i jezeli faktycznie dałoby się dowieść tego o czym
    piszesz,
    to myślę, że sa szanse na sukces, bo doszłoby do bezpodstawnego wzbogacenia
    spółdzielni.
    ale bez szczegółowej analizy dokumentów można przestrzelic bardzo z poradą
    i diagnozą sytuacji,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-05-30 06:23:45
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jeśli wasze lokale weszły w skład spółdzielni to niestety ale jesteście
    poniekąd jej zakładnikami. Jednak mimo iż lokale należą do spóldzielni to
    porzytki znich płynące należą się członkom, a nie prezesom.

    Przydało by sie nieco więcej szczegółów

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-05-30 07:09:39
    Temat: Odp: lokale uzytkowy
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bb6te5$n7i$...@n...supermedia.pl...
> [...]
    > poniekąd jej zakładnikami. Jednak mimo iż lokale należą do spóldzielni to
    > porzytki znich płynące należą się członkom, a nie prezesom.

    Lokale weszły w skład spóldzielni ale nie o to chodzi. Konkretnie o to czy
    Spółdzielnia moze dowolnie dysponowac lokalami uzytkowymi - zmieniac w nich
    działalnosc na uciazliwa, wystawiackomin odprowadzania spalin koło naszych
    okien bez pytania o zgode i pisac ze jest włascicielem całego budynku.
    Wg mnie mogłaby gdyby cena m2 mieszkania nie zawieraa kosztu budowy tych
    lokali uzytkowych, ale jest inaczej, bo zawiera. Nie jestem tylko tego pewna
    na ile mamy prawo sie na cos godzic.

    Danusia

  • 5. Data: 2003-05-30 09:03:19
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Niestety Spółdzielcy ponoszą pełne koszta lokali i części wspólnych majątku
    S.M. Nie oznacza to jednak samowolki w działaniach Zarządu. Jeśli coś nie
    odpowiada wam lub jest nadmiernie uciążliwe to możecie zwrucić się do RN.
    walnego zgromadzenia a na końcu sądu W takiej sytuacji warto znać statut
    spóldzielni w nim można znaelść rozwiazania na wasze bolączki. Musicie
    zainteresowac się swoim losem i zwiazkami jakie łaczą was ze spóldzielnią
    wnikliwiej od was zależy co Zarządzający będą wyprawiać. Przynajmniej tak
    powinno być. Możecie wystąpić do sanepidu o sprawdzenie uciązliwości
    wspomnianych Instalacji
    I wreszcie jeśli zarządzający uwarzają się za spółdzielnie to pokarzcie im
    bruk. Wy tz. członkowie i ich rodiny tworzycie spółdzielnie, a zarządzający
    mają działać dla waszego dobra. Odnosze wrażenie, że czas na pogonienie kota
    zarządowi lub przynajmnie przywołanie ich do porządku

    Stan_Z
    PS jeśli będziecie potrzebowali czegoś knkretniejszego to daj znać na priva