  • 1. Data: 2004-03-11 18:25:11
    Temat: Staż absolwencki
    Od: " Czarny" <c...@g...pl>

    Witam

    Czy mógłbym uzyskać informacje nt. stażu absolwenckiego? Głównie
    chodzi mi o aspekty prawny:

    1. w jaki sposób pracodawca może rozwiązać umowę z Urzędem pracy
    dotyczącą stażu absolwenckiego?

    2. Na jakiej podstawie pracodawca może zrezygnować ("pozbyć się")
    stażysty?

    3. W jaki sposób stażysta może bronić się przed "zwolnieniem"
    (rozwiązaniem stażu) z państwowej instytucji, w której ma podpisany
    staż na określony okres (staż kończy się za pewien okres)?

    Zadaję to pytanie, gdyż będąc na stażu spotkałem się z bezpodstawnym
    dyskryminowaniem ze strony wpływowego dyrektora państwowej instytucji
    (nie kierownictwa i nie samych pracowników, jedynie dyrektora, który
    nie ma ze mną kontaktu bezpośredniego - stażuję w określonym dziale i
    podlegam określonemu kierownikowi), który usiłuje "usunąć" mnie ze
    stażu, na ukończeniu którego mi bardzo zależy. Mam już dosyć
    dyrektora i chcę dochodzić swoich praw. Zatem w jaki sposób mogę się
    bronić?

    Proszę o szybką pomoc

    Z góry dziękuję

    Pozdrawiam

    "Czarny"

  • 2. Data: 2004-03-11 23:01:49
    Temat: Re: Staż absolwencki
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Czy mógłbym uzyskać informacje nt. stażu absolwenckiego? Głównie
    > chodzi mi o aspekty prawny:
    >
    > 1. w jaki sposób pracodawca może rozwiązać umowę z Urzędem pracy
    > dotyczącą stażu absolwenckiego?

    Umowa o staz ktora widzialem (byc moze jest 1 wzor w calej Polsce) zawierana
    miedzy Satrosta a Pracodawca przewiduje mozliwosc rozwiazania za
    wypowiedzeniem 1 miesiecznym lub niezwlocznie gdy jedna ze stron naruszala w
    sposob razacy jej postanowienia, byl tam przykladowy katalog takich
    naruszen.

    > 2. Na jakiej podstawie pracodawca może zrezygnować ("pozbyć się")
    > stażysty?

    jw, a do tego w tej umowie bylo np to ze jesli stazysta opusci wiecej niz 1
    dzien bez usprawiedliwienia i gdy ten w inny sposob razaco narusza obowiazki

    > 3. W jaki sposób stażysta może bronić się przed "zwolnieniem"
    > (rozwiązaniem stażu) z państwowej instytucji, w której ma podpisany
    > staż na określony okres (staż kończy się za pewien okres)?

    Nie moze w zaden sposob, bo nie jest strona umowy o staz - jesli ktoras ze
    stron ja zerwie w taki czy inny spsob to stazysta jest na lodzie. Stazysta
    jest przedmiotem umowy a nie jej podmiotem.
    Nie jest to oczywiscie umowa nawiazujaca stosunek pracy wiec ochrona prawa
    pracy tutaj nie dziala.

    Cezar

  • 3. Data: 2004-03-14 16:55:57
    Od: " Czarny" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" ...

> [...]
    > jest przedmiotem umowy a nie jej podmiotem.
    > Nie jest to oczywiscie umowa nawiazujaca stosunek pracy wiec ochrona

    Wielkie dzięki.

    Ale jeżeli Urząd Pracy na piśmie z Pracodawcą (na prośbę ostatniego)
    przedłuża mi staż o kolejne 3 m-ce, a nie następuje żadna przesłanka z
    mojej strony prowadząca do przerwania stażu, to czy w wyniku działania
    samego dyrektora mogę być "wyrzucowy" ze stażu? Czy jakoś mogę się
    bronić przed działaniem dyrektora?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-03-14 22:51:50
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > mojej strony prowadząca do przerwania stażu, to czy w wyniku działania
    > samego dyrektora mogę być "wyrzucowy" ze stażu? Czy jakoś mogę się

    Ciekawa sprawa. W zasadzie to nie wiadomo to kogo mozesz sie odwolac, bo w
    umowie nic na ten temat nie bylo. Trzeba by sie zastanowic czy to sadau
    pracy , ale wydaje mi sie ze nie bo to nie stosunek pracy. Cholera wie.

    Cezar

  • 5. Data: 2004-03-16 19:12:39
    Od: " Czarny" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości

    > Ciekawa sprawa. W zasadzie to nie wiadomo...

    Nie dla każdego bycie w takiej sytuacji należy do ciekawych... ;-)

    Dzięki.