  • 1. Data: 2004-03-11 18:20:24
    Temat: Czy to bedzie spam?
    Od: "MiHaU" <m...@W...wp.pl>

    Witam,

    Stworzylem pewien serwis internetowy majacy na celu zgromadzenie bazy
    noclegowej na naszym wybrzezu. W zwiazku z tym chcialbym poinformowac o tym
    osoby wynajmujace lokale wypoczynkowe. Gromadzenie danych w tym serwisie
    bedzie bezplatne, dlatego tez zastanawiam sie czy bedzie to informacja
    handlowa w rozumieniu ustawy
    (http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jed
    nostka&akt=nr16979921&ve
    r=-1&jedn=-1)

    Zalaczam notke dot. rozumienia inf. handlowej w ustawie:

    "informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub
    pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub
    osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione
    od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem
    informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach
    niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który
    zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych
    korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,"

  • 2. Data: 2004-03-11 20:11:24
    Temat: Re: Czy to bedzie spam?
    Od: "Marek N." <mark_n@false_address.pl>

    In article <c2qakn$g3n$1@nemesis.news.tpi.pl>, MiHaU wrote:

> [...]
    > osoby wynajmujace lokale wypoczynkowe. Gromadzenie danych w tym serwisie
    > bedzie bezplatne, dlatego tez zastanawiam sie czy bedzie to informacja

    W praktyce (nie wiem, jak z prawniczą teorią), to uznanie tego za "spam" (lub
    nie) zależy od odbiorcy lub jego usługodawcy Internetowego. Prawdę mówiąc, to
    można odnieść wrażenie, że w tym naszym kraju Internetem zajmują się jacyś
    "nawiedzeni" ludzie, broniący przed "komerchą" (="spamem") dziewiczej,
    niepokalanej czystości Internetu. Twoja informacja mogłaby ją skalać! ;)
    --
    Marek

  • 3. Data: 2004-03-11 22:06:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MiHaU wrote:
> [...]
    > osoby wynajmujace lokale wypoczynkowe. Gromadzenie danych w tym serwisie
    > bedzie bezplatne, dlatego tez zastanawiam sie czy bedzie to informacja

    Jak rozumiem Ty będziesz zbierał informacje o ofercie różnych osób? A
    nie wysyłał do różnych osób swoją informację handlową?

    Jeśli tak, to na moje laickie oko - jesteś 'czysty'.

  • 4. Data: 2004-03-12 12:31:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Marek N." <mark_n@false_address.pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > ludzie, broniący przed "komerchą" (="spamem") dziewiczej,
    > niepokalanej czystości Internetu. Twoja informacja mogłaby ją
    Wszyscy tutaj zapewne z chęcią ustosunkują się do Twojej wypowiedzi
    na priv.
    Podaj w treści newsa prawdziwy adres e-mail otwartym tekstem ;)
    Zapewne otrzymasz wiele przesyłek popierających Twoje stanowisko ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2004-03-12 12:52:35
    Od: "Marek N." <mark_n@false_address.pl>

    In article <X...@1...7.19.101>, poreba wrote:

> [...]
    > Podaj w treści newsa prawdziwy adres e-mail otwartym tekstem ;)
    > Zapewne otrzymasz wiele przesyłek popierających Twoje stanowisko ;)))

    A co? Ty też jesteś takim "bojownikiem antyspamowym"? No to zważ, że ja
    mówię o przekazaniu oferty na adres FIRMY - a nie wysyłaniu osobie prywatnej
    "propozycji" typu "kup Pan Viagry".

    I według mnie, wysłanie oferty firmie - także NIEZAMÓWIONEJ wcześniej
    oferty, także nieoczekiwanej, i nawet wreszcie NIEINTERESUJĄCEJ dla odbiorcy
    (co można stwierdzić dopiero po odebraniu) - jest najzupełniej normalną
    praktyką biznesową, mieszczącą się w ramach nawiązywania kontaktów handlowych
    --
    Marek

  • 6. Data: 2004-03-12 22:47:39
    Od: "MiHaU" <m...@W...wp.pl>

> [...]
    > (co można stwierdzić dopiero po odebraniu) - jest najzupełniej normalną
    > praktyką biznesową, mieszczącą się w ramach nawiązywania kontaktów

    POPIERAM!!!

    pzdr

  • 7. Data: 2004-03-13 04:46:10
    Od: poreba <d...@p...com>

    "MiHaU" <m...@W...wp.pl> niebacznie popelnil

> [...]
    To podajcie adresy firmowe, tu na news, otwartym tekstem.

    > osobie prywatnej "propozycji" typu "kup Pan Viagry"...
    > jest najzupełniej normalną praktyką biznesową,
    > mieszczącą się w ramach nawiązywania kontaktów handlowych
    A czemuż tak dyskryminujecie operatywnych handlowców od powiększania
    i przedłużania? Byznes, Panie, yz byznes.

    Akwizytorom z super-latarkami też pozwalacie,
    a niech sobie zrobią interes, biegać po fimie z super-ofertami?

    BTW wywóz śmieci w firmie to też koszt.

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2004-03-13 11:52:44
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To podajcie adresy firmowe, tu na news, otwartym tekstem.

    Takie adresy możesz znaleźć na wszystkich stronach firmowych.

    > A czemuż tak dyskryminujecie operatywnych handlowców od powiększania
    > i przedłużania? Byznes, Panie, yz byznes.

    Sęk w tym, że dosyć bezmyślnie wrzucono wszystko do jednego
    worka i tym samym nawiązywanie kontaktów zostało faktycznie
    utrudnione.
    BTW - mnie osobiście najbardziej wku... przerywanie filmów
    w TV aby wcisnąć mi jakąś nachalną i głupią reklamę proszków
    ale niestety nic nie słychać aby ustawodawcę to martwiło.

    > Akwizytorom z super-latarkami też pozwalacie,
    > a niech sobie zrobią interes, biegać po fimie z super-ofertami?

    Tak, akwizytorom super-latarek się dziękuje, ale o dziwo jakoś nie
    potrzeba do tego żadnej spec-ustawy.

    > BTW wywóz śmieci w firmie to też koszt.

    Jesteś blisko, ale z innej strony - IMO główną bolączką
    pomysłodawców było to, że na takiej reklamie żaden pośrednik
    (w tym fiskus) nic nie zarabia. Pojawiło sie więc zagrożenie, które
    najprościej zlikwidować forsując odpowiednią ustawę.

    Pix

  • 9. Data: 2004-03-13 15:38:22
    Od: "Marek N." <mark_n@false_address.pl>

    In article <c2uss8$1gn$1@atlantis.news.tpi.pl>, pix wrote:

> [...]
    > (w tym fiskus) nic nie zarabia. Pojawiło sie więc zagrożenie, które
    > najprościej zlikwidować forsując odpowiednią ustawę.

    Sęk w tym, że najczęściej w ogóle nie chodzi o żadną reklamę... nie każda
    oferta jest reklamą. Natomiast zgodnie z tą zmyślną ustawą, praktycznie
    każdy mail, wysłany bez wcześniejszej zgody odbiorcy, można podciągnąć pod
    "spam".

    A czemu nie telefon? A czemu nie karać za wysłanie oferty pocztą?

    Przytoczę fragment maila od jednego z korespondentów, Polaka działającego
    za granicą:

    "Wie Pan najgorsze w tym wszystkim jest to ze to sie odbywa bez wiedzy
    klienta nikt nie wie o niczm jak naprawde jest, mamy sygnaly od naszych
    klientow z eu ze jak polskim firmom wysle sie maila seryjnego z zapytaniem
    o towar ( wiele firm w eu w tym celu wysyla tylko maile seryjne) bo chca
    wiele ofert odrazu to malo ze polowa maili jest blokowana nowoscia jest ze
    polscy administratorzy bombarduja ich nastepnie mailami z wirusami. No w
    glowie sie nie miesci co sie wyprawia ostatnio mielismy taka skarge z
    niemiec siec hotelarska chciala kupic zaslony i miedzy innymi wysylali
    maile do polski malo ze prawie nikt tych maili nie dostal to jeszcze
    zbombardowano ich wirusami."
    --
    Marek

  • 10. Data: 2004-03-13 16:09:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > oferta jest reklamą. Natomiast zgodnie z tą zmyślną ustawą, praktycznie
    > każdy mail, wysłany bez wcześniejszej zgody odbiorcy, można podciągnąć

    Wcale nie każdy - zgodnie ze "zmyślną ustawą" śmiało można
    wysyłać np. prośby o datki, a przed wyborami panowie posłowie
    mogą bez najmniejszego problemu zalewać skrzynki swoimi
    agitkami.

    > A czemu nie telefon? A czemu nie karać za wysłanie oferty pocztą?

    Za telefon się płaci - zarabia TPSA i fiskus
    Za pocztę również - zarabia PocztaPolska, drukarnia i oczywiście fiskus.

> [...]
    > niemiec siec hotelarska chciala kupic zaslony i miedzy innymi wysylali
    > maile do polski malo ze prawie nikt tych maili nie dostal to jeszcze

    Skąd wiadomo, że nie dostał? Duża część naszych firm nie ma
    jeszcze zwyczaju odpowiadania na maile a skrzynki mają bo
    teraz "taka moda".
    Nie wiem skąd się wzięło bombardowanie wirusami - IMO ustawa
    jest rzeczywiście chora, ale chyba jednak nie aż tak ;-)

    BTW - ue nie jest najlepszym wzorem do naśladowania w zakresie
    antyspamu (i nie tylko zresztą), zwłaszcza że istnieją na świecie
    znacznie sensowniejsze rozwiązania zapewniające zarówno ochronę
    odbiorcom jak i nie blokujące przedsiębiorczości.

    Pix