  • 1. Data: 2002-12-09 07:25:21
    Temat: Stawki notarialne
    Od: "Aseta.pl" <a...@a...pl>

    Witam

    Jak wiemy ostatnim rzutem na taśmę rządu aws było podniesienie maksymalnych
    stawek notarialnych z 5.000 zł do 115.000 zł. To wszyscy wiemy.

    Wiemy też, że w praktyce w kancelariach notarialnych notariusze pobierają
    stawki maksymalne, oburzając się na wszelkie próby negocjacji.

    Prezes rady notarialnej publicznie przyznawał, że notariusze powinni
    konkurować między sobą jakością usług, a nie ceną.

    A teraz pytanie (teoretyczne): Co by sie stało, kiedy zniesiono by to
    (uciążliwe dla rejentów ograniczenie) ograniczenie i... pozwolono stosować
    stawki bez ograniczeń.

    Jak myślicie?

  • 2. Data: 2002-12-09 08:35:25
    Temat: Re: Stawki notarialne
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > A teraz pytanie (teoretyczne): Co by sie stało, kiedy zniesiono by
    > (uciążliwe dla rejentów ograniczenie) ograniczenie i... pozwolono
> [...]
    Stawki byłyby bez ograniczeń ;-)))

    Qwax

  • 3. Data: 2002-12-09 09:13:12
    Od: Piotr Klaban <m...@m...torun.pl>

    On Mon, 09 Dec 2002 09:35:25 +0100, Qwax wrote:
    > Stawki by?yby bez ogranicze? ;-)))

    Apropo notariuszy.

    Czy maja oni prawo pobierac 150 zl oplaty za wypisanie
    wniosku o wydzielenie ksiegi wieczystej dla mieszkania?

    Zakwalifikowano to jako czynnosc nie wymieniona w rozporzadzeniu
    i notariusz zastosowal maksymalna oplate 150 zl, chociaz jest w rozp.
    napisane, zeby stosowac oplate stosowna do poniesionego wkladu
    pracy.

    Inny notariusz takiej oplaty nie zastosowal, za to doliczyl 20 i 30 zl,
    zdaje sie za poswiadczenie podpisu itp. 50 zl to jednak nie jest 150.

    --
    Piotr Klaban

  • 4. Data: 2002-12-09 09:39:22
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "Piotr Klaban" <m...@m...torun.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2002.12.09.09.13.12.138730.24872@man.torun.
    pl...

    > Apropo notariuszy.
    >
    > Czy maja oni prawo pobierac 150 zl oplaty za wypisanie
    > wniosku o wydzielenie ksiegi wieczystej dla mieszkania?

    Mają prawo do wszystkiego jako klan monopolistyczny.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 5. Data: 2002-12-09 11:05:18
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    A ja sie nie dziwie wysokim stawkom. Kazdy stara sie zarobic jak najwiecej w
    dzisiejszych ciezkich i niepewnych czasach... .

  • 6. Data: 2002-12-09 12:35:16
    Od: Piotr Klaban <m...@m...torun.pl>

    On Mon, 09 Dec 2002 12:05:18 +0100, mithos wrote:

    > A ja sie nie dziwie wysokim stawkom. Kazdy stara sie zarobic jak
    > najwiecej w dzisiejszych ciezkich i niepewnych czasach... .

    Tak, ale ... zmowa notariuszy, poparta wewnetrznymi uregulowaniami
    (kary za stosowanie nizszych stawek od maksymalnych), to jest prawie
    jako monopol. W ktorejs Rzeczpospolitej opisali ta sprawe.
    Jakosc uslug notariuszy nie ucierpialaby, gdyby stosowali oni
    stawki adekwatne do wlozonej pracy. Konkurencja zas jakoscia jest
    zadna, bo z notariuszem ma sie do czynienia rzadko i wyboru zadnego nie
    ma - bierze sie tego, ktorego proponuje deweloper/sprzedajacy itp.

    --
    Piotr Klaban