  • 1. Data: 2005-08-03 10:45:56
    Temat: Stan faktyczny w kpa
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Kpa, Art.62:
    "W sprawach, w których prawa lub obowiązki stron wynikają z tego samego
    stanu faktycznego oraz z tej samej podstawy prawnej i w których właściwy
    jest ten sam organ administracji publicznej, można wszcząć i prowadzić
    jedno postępowanie dotyczące więcej niż jednej strony."

    Co oznacza konkretnie ów "stan faktyczny"? Czy identyczne skutki dwu
    analogicznych decyzji administracyjnych wydanych dla tego samego
    podmiotu przez ten sam organ administracji, ale dotyczące różnych
    nieruchomości, uzasadniają rozpatrywanie odwołań w jednym postępowaniu?
    Bardzo proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
    Fonon

  • 2. Data: 2005-08-03 11:02:25
    Temat: Re: Stan faktyczny w kpa
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 03 Aug 2005 12:45:56 +0200, Piotr Fonon napisał(a) w wiadomości:

> [...]
    > podmiotu przez ten sam organ administracji, ale dotyczące różnych
    > nieruchomości, uzasadniają rozpatrywanie odwołań w jednym postępowaniu?

    Tam jest napisane: z _tego_samego_ stanu faktycznego, a nie z
    _takiego_samego_ stanu faktycznego.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 3. Data: 2005-08-03 11:26:38
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:
    > Tam jest napisane: z _tego_samego_ stanu faktycznego, a nie z
    > _takiego_samego_ stanu faktycznego.

    Zwróciłem na to uwagę, lecz ww. przepis odwołuje się do pojęcia o które
    pytałem. Jest w nim mowa o "stanie", a nie o fakcie jako takim. Ten sam
    "stan" może być spowodowany "różnymi faktami" lub "takimi samymi
    faktami" lub "tymi samymi faktami". Więc co to jest "stan faktyczny"?
    Fonon

  • 4. Data: 2005-08-03 19:34:21
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Roman G. wrote:
> [...]
    "stan" może być spowodowany "różnymi faktami" lub "takimi samymi
    faktami" lub "tymi samymi faktami". Więc co to jest "stan faktyczny"?

    rzeczywisty i realnie istniejący

  • 5. Data: 2005-08-04 09:37:36
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Kazimierz Kotowicz wrote:
    > rzeczywisty i realnie istniejący
    'Rzeczywisty' i 'realnie istniejący' oznacza to samo.

    Czy zatem chodzi o tożsamość realnie isniejący 'stanu', a nie 'faktu'.
    Ten sam stan mogą wywołać różne fakty. Zatem jeśli A złamał nogę i B
    złamał nogę w tym samym miejscu, to stan faktyczny w obu przypadkach
    jest ten sam. Czy tak?
    Skoro ustawodawca posłużył się określeniem "stan faktyczny", a nie
    "fakt" to muszą z tego wynikać konsekwencje co do interpretacji
    przepisu. O to pytam.
    Fonon

  • 6. Data: 2005-08-04 11:26:52
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Kazimierz Kotowicz wrote:
> [...]

    Skoro ustawodawca posłużył się określeniem "stan faktyczny", a nie
    "fakt" to muszą z tego wynikać konsekwencje co do interpretacji
    DOKŁADNIE
    pzdr, KK

  • 7. Data: 2005-08-05 08:27:11
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>