  • 1. Data: 2005-08-03 10:06:14
    Temat: Rozwód-koszty w sądzie.
    Od: "Sten" <torunianin[antyspam]@op.pl>

    Witam.

    Czeka mnie sprawa rozwodowa. Oboje chcielibyśmy uniknąć nadmiernych kosztów
    z tym związanych. Doszliśmy do prozumienia odnośnie podziału majątku.
    Chciałbym się zapytac szanownych grupowiczów jakie koszty są związane z
    podziałem majątku w czasie sprawy rozwodowej. A może u notarisza będzie
    taniej? Koszty za samą sprawę rozwodową są mi w miarę znane.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-08-03 11:16:04
    Temat: Re: Rozwód-koszty w sądzie.
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    Sten <torunianin[antyspam]@op.pl> napisał(a):

> [...]
    > podziałem majątku w czasie sprawy rozwodowej. A może u notarisza będzie
    > taniej? Koszty za samą sprawę rozwodową są mi w miarę znane.

    Jezeli podzial majatku bedzie na zgodny wniosek stron, to wpis wynosi 1/10
    (normalnie 1/5) wpisu stosunkowego liczonego od wartosci majatku dzielonego.
    (nie mam tu zmian pod reka ale zdaje sie, ze w tej materii cos niebawem ma
    sie zmienic - jesli chodzi wysokosc wpisow.
    A czy u notariusza bedzie taniej... to juz musisz uzgodnic z notariuszem, oni
    maja stawki maksymalne okreslone, w dol mozesz negocjowac...

    pozdrawiam
    wkamil

  • 3. Data: 2005-08-04 11:04:44
    Od: "Sten" <torunianin[antyspam]@op.pl>

> [...]
    oni
    > maja stawki maksymalne okreslone, w dol mozesz negocjowac...

    Z innych źródeł mam informację że koszty te mogą wyglądać następująco: 8%
    wartości majątku podzielone na 5 i to podzielone na 2 . Nie znam jednak
    uzasadnienia dla tych obliczeń . Może ktoś potrafi je uzasadnić? I jeszcze
    jedno co jest podstawą do tych obliczeń ? Wartość mieszkania, pieniądzę
    wypłacane jednej ze stron przez drugą, wyposażenie mieszkania?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-08-04 11:11:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Sten napisał(a):

    > Z innych źródeł mam informację że koszty te mogą wyglądać następująco: 8%
    > wartości majątku podzielone na 5 i to podzielone na 2 .

    policz jeszcze raz i porównaj :)
    niekoniecznie 8%, bo 8% tylko do wartości 10.000 zł, potem stopniowo mniej

    > Nie znam jednak
    > uzasadnienia dla tych obliczeń . Może ktoś potrafi je uzasadnić?

    §23 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia
    wysokości wpisów w sprawach cywilnych

    I jeszcze
    > jedno co jest podstawą do tych obliczeń ? Wartość mieszkania, pieniądzę
    > wypłacane jednej ze stron przez drugą, wyposażenie mieszkania?

    wartość majątku

    KG

  • 5. Data: 2005-08-04 11:25:31
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > jedno co jest podstawą do tych obliczeń ? Wartość mieszkania, pieniądzę
    > wypłacane jednej ze stron przez drugą, wyposażenie mieszkania?

    Przeciez wlasnie o tym napisalem :-), z tym, ze 1/10 wpisu to tylko jak jest
    zgodny podzial, a nie ustalany przez sad.

    Podstawy prawne juz masz nizej podane jak chcesz sprawdzis sam, a co do
    wartosci majatku, to podaj jakas kwote, a wylicze Ci wpis jaki zaplacisz...
    swoimi szacunkami bardzo sie nie sugeruj, i tak ostateczny wpis sad ustali w
    postanowieniu podzialowym, bo wartosc majatku bedzie przedmiotem postepowania
    i moze odbiegac od tego co zadeklarujesz we wniosku.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 6. Data: 2005-08-04 12:03:58
    Od: "Sten" <torunianin[antyspam]@op.pl>

    Użytkownik "Kamil Walczak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    8%

    > Przeciez wlasnie o tym napisalem :-), z tym, ze 1/10 wpisu to tylko jak
    jest
    > zgodny podzial, a nie ustalany przez sad.

    Zrozumiałem teraz twoją pierwszą odpowiedź :).

    > Podstawy prawne juz masz nizej podane jak chcesz sprawdzis sam, a co do
    > wartosci majatku, to podaj jakas kwote, a wylicze Ci wpis jaki zaplacisz..

    Obecnie mieszkanie wspólne wartości około 70.tyś zł przechodzi na moją
    własność . [Po drodze było rozszżenie wspólności- majątkowej -mieszkanie
    było moje przed ślubem] Zonie wypłacam 20 tyś w gotówce. I wyposażenie
    mieszkania do podziału.
    .
    To znaczy że sąd powoła biegłego ?

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2005-08-04 12:27:46
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > własność . [Po drodze było rozszżenie wspólności- majątkowej -mieszkanie
    > było moje przed ślubem] Zonie wypłacam 20 tyś w gotówce. I wyposażenie

    no jak 70 tys zl, to wpis wynosi (3600 + 1200) : 5 = 960 zl albo 480 zl jesli
    podzial bedzie zgodny.

    > To znaczy że sąd powoła biegłego ?
    Jesli miedzy wami nie ma sporu co do wartosci majatku, to nie bedzie potrzeby
    powolywania bieglego.

    pozdrawiam
    wkamil

  • 8. Data: 2005-08-04 12:41:56
    Od: "Sten" <torunianin[antyspam]@op.pl>

    > Jesli miedzy wami nie ma sporu co do wartosci majatku, to nie bedzie
    potrzeby
    > powolywania bieglego.
    >
    > pozdrawiam
    > wkamil

    Bardzo Ci dziękuję .
    Rozumiem że od wspomianej gotówki i wyposażenie nie ma opłat?
    Czy jeżeli w pozwie bedą wyszczególnione składniki majtku np akcje, samochód
    ktore zgodnie podzieliliśmy to trzeba podawać ich wrtość?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-08-04 14:22:40
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

> [...]
    > Czy jeżeli w pozwie bedą wyszczególnione składniki majtku np akcje, samochód
    > ktore zgodnie podzieliliśmy to trzeba podawać ich wrtość?

    Oj, to sie zle zrozumielismy :-) Wszysio musisz uwzglednic.... rowniez ta
    gotowke, opisac co wchodzi w sklad i podac wartosc wyposazenia mieszkania,
    wartosc akcji, samochodu...
    Ja zrozumialem, ze te 70 tys zl, to jest wartosc mieszkania z wyposazeniem, a
    20 tys zl, to jest kwota splaty z tego mieszkania na jaka sie z byla zona
    umowiliscie...
    Wiec.... podaj szacowana przez Ciebie wartosc calego majaku, a policzymy raz
    jeszcze :-)

    pozdrawiam
    wkamil