  • 1. Data: 2005-08-03 11:06:16
    Temat: Przymusowe oddelegowanie pracownika
    Od: "MaciekBe vel MacBurniak" <b...@n...e-wro.pl>

    Witam. Mam następujący problem:

    Jestem zatrudniony na umowę o pracę. W momencie podpisania umowy firma miała
    siedzibę we Wrocławiu, skąd pochodzę. Z dniem 01.07.05 siedziba firmy została
    przeniesiona do Olesna (woj. opolskie, 150 km od Wrocławia). 30.06.05
    otrzymałem wypowiedzenie umowy o pracę z zachowaniem 3-miesięcznego okresu
    wypowiedzenia ze skutkiem na 30.09.05.

    1. Czy pracodawca może żądać ode mnie wykonywania pracy w Oleśnie?
    2. Czy może bez mojej zgody oddelegować mnie do Olesna?
    3. Czy można to w ogóle nazwać oddelegowaniem, skoro w Oleśnie znajduje się
    siedziba firmy a nie oddział?
    4. Jeśli odmówię wykonania polecenia wyjazdu służbowego na prawie 2 miesiące
    do Olesna, to czy będzie to podstawą do rozwiązania ze mną umowy bez
    wypowiedzenia na podst. art.52. K.P.?

    Cały problem tkwi w tym, że pracodawca się najzywczajniej "zagapił" z terminem
    wypowiedzenia mojej umowy i nie bardzo uśmiecha mu się płacić mi wynagrodzenie
    przez pozostałe 3 miesiące trwania umowy.

    pozdrawiam
    --
    Maciek

  • 2. Data: 2005-08-03 11:19:23
    Temat: Re: Przymusowe oddelegowanie pracownika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MaciekBe vel MacBurniak" <b...@n...e-wro.pl>
    napisał w wiadomości news:5cc5.00000077.42f0a527@newsgate.onet.pl...

    > 1. Czy pracodawca może żądać ode mnie wykonywania pracy w Oleśnie?

    Nie, przecież Ty nie musisz jego propozycji przyjąć.

    > 2. Czy może bez mojej zgody oddelegować mnie do Olesna?

    Raczej by mu sie to nie opłaciło. Zobacz na koszty takiego delegowania.

    > 3. Czy można to w ogóle nazwać oddelegowaniem, skoro w Oleśnie
    znajduje się
    > siedziba firmy a nie oddział?

    Dokad miejscem Twojej parwcy jest Wrocław, to pozostaje delegowanie.

    Raczej tak. Delegacja, to delegacja.

  • 3. Data: 2005-08-03 12:43:24
    Od: b...@n...e-wro.pl

    > Nie, przecież Ty nie musisz jego propozycji przyjąć.

    > Raczej by mu sie to nie opłaciło. Zobacz na koszty takiego delegowania.

    A pomijając aspekt kosztów?

    > znajduje się
    >
    > Dokad miejscem Twojej parwcy jest Wrocław, to pozostaje delegowanie.

    Tyle, że Wrocław nie bardzo jest w tej chwili miejscem mojej pracy, bo
    siedziba we Wrocławiu została zlikwidowana, jestem niejako pozbawiony MIEJSCA
    pracy...

    > miesiące
    >
    > Raczej tak. Delegacja, to delegacja.

    A jak to się ma do Twojej odpowiedzi na p.1? Bo widzę niejaką sprzeczność.

  • 4. Data: 2005-08-03 14:03:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości

    > A pomijając aspekt kosztów?

    Pomijając ten aspekt to może. Jest chyba jakieś ograniczenie czasowe
    jedynie.

    > Tyle, że Wrocław nie bardzo jest w tej chwili miejscem mojej pracy, bo
    > siedziba we Wrocławiu została zlikwidowana, jestem niejako pozbawiony
    MIEJSCA
    > pracy...

    Liczy sie to, co masz w umowie.

    > A jak to się ma do Twojej odpowiedzi na p.1? Bo widzę niejaką
    sprzeczność.

    Żadnej. Jeśli propozycji nie [przyjmujesz, to jeszcze przez trzy
    miesiące masz pracować. W tym czasie masz delegację