  • 1. Data: 2007-05-24 15:28:32
    Temat: Stan "drogi" dojazdowej do garaży.
    Od: "Arek" <f...@w...pl>

    Witam,

    Na osiedlu jest ciąg kilkudziesięciu garaży za których budowę płaciliśmy.
    Teren należy do miasta (sąsiad próbował wykupić ale miasto nie chce oddać) i
    musze płacić podatek grutnowy i czynsz za użytkowanie terenu. Ok. 50zł/mieś.
    Tak od ~nastu lat. Właśnie dostałem nową umowę na 3 lata. Pisze tam m.in. że
    jestem odpowiedzialny za należyty stan na używanym gruncie i terenie do
    niego przylegającym (rozumiem że m.in. odśnieżać). Garaże postawiono na
    nieużytkach.
    Najlepsze:droga dojazdowa do nich dalej jest w stanie "dziewiczym". Znaczy
    albo jedzie się po gołej ziemi, albo po jakimś gruzie. Należy dodać że i po
    tym i po tym jest oczywiście tyle dziur że właściwie nie powinno się po tym
    jechać. Po każdej większej ulewie czy na wiosnę tworzą się nowe wąwozy
    głębokości nawet kilkudziesięciu cm.

    Pytanko:jeśli płacę czynsz i podatek za nie swój grunt, to czy miasto albo
    jakaś instytucja jest zobowiązana do utrzymania jakiegoś minimum standardu
    drogi (ew. jakiego) dojazdowej do niego ?

    pozdrawiam Arek