  • 1. Data: 2013-04-21 17:05:02
    Temat: Stalking przez Orange
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Nie jestem klientem Orange. I nigdy nie byłem. Kiedyś byłem klientem
    TPSA. Prawie 6 lat temu.
    Teraz nęka mnie firma Orange. Na numer stacjonarny dzwonią natrętni
    nagabywacze z doskonałą ofertą telekomunikacyjną dla tego numeru.
    Czasem z 5 razy w tygodniu. Bywały dni, że nawet 2 razy dziennie.

    Baba podaje nazwisko i imię. Wypytywana odpowiada, że nie przetwarza
    moich danych osobowych, ponieważ nie ma mojego nazwiska i adresu,
    tylko sam numer telefonu i informację, że byłem klientem TegoPSA.

    Na złożoną skargę Orange odpowiada, że taka osoba u nich nie
    pracuje, więc nie mogą mi pomóc. Nie zamierzam zmieniać numeru
    telefonu. Jak dobrać się do skóry tej bezczelnej, upadającej,
    firemce? Tylko upadający (upadły ;-) )chwyta się tak natrętnych
    metod pozyskania pieniędzy.

    Nie wiem z jakiego numeru dzwonią. Nie mam telefonu z identyfikacją.
    Całkiem prawdopodobne, że stalkerzy nie są pracownikami Orange,
    tylko podwynajętą firemką.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2013-04-21 18:45:44
    Temat: Re: Stalking przez Orange
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Teraz nęka mnie firma Orange. Na numer stacjonarny dzwonią natrętni
    > nagabywacze z doskonałą ofertą telekomunikacyjną dla tego numeru. Czasem
    > z 5 razy w tygodniu. Bywały dni, że nawet 2 razy dziennie.

    No też tak miałem jak kończyła mi się umowa. Wcześniej nie mieli na
    umowie zgody na przesyłanie jakichkolwiek informacji handlowych, ofert
    itp. Wysłałem e-maila z informacją, że pojadę po KK, o brzmieniu mniej
    więcej:
    "Stalking jest przestępstwem ściganym zgodnie z art. 190a Kodeksu
    Karnego oraz Kodeks wykroczeń dodatkowo określa w art. 107
    'Osoba, która w celu dokuczenia innej osobie złośliwie niepokoi podlega
    karze ograniczenia wolności lub grzywny do 1.500 złotych.'
    Oddzielnie będę dochodził odszkodowania z tytułu art. 23 i 24 kodeksu
    cywilnego."

    Na co Orange odpowiedziało, że:
    "W odpowiedzi na maila pragnę poinformować, że w celu wprowadzenia braku
    zgody na przekaz marketingowy wymagane jest wypełnienie stosownego
    formularza oświadczenia woli."

    Na co ja (mniej więcej):
    "W ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną (Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1204, art. 10 tej ustawy wyraźnie
    mówi: '1. zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej...
    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej
    konkurencji...'"

    Wymieniliśmy korespondencję i spłynęło to po nich jak woda po kaczce.
    Obiecałem sobie, że jak dojdą do 20 telefonów, to zgłoszę na policję.
    Chyba podsłuchiwali :) bo ucięło się po 19 i raczej tylko dlatego, że
    wyłączyłem telefon (po to rozwiązywałem umowę).
    Przy pierwszych telefonach tłumaczyłem jak człowiekowi, żeby się
    odwalili. Ale później to już po odebraniu telefonu i usłyszeniu "tu XXX,
    dzwonię z Orange..." odkładałem słuchawkę na biurko i dalej ktoś
    rozmawiał sobie z deską :)

    Nie ma co rozmawiać z dzwoniącymi ludzikami, ich nazwiska też nie maja
    znaczenia, bo dzwonią zazwyczaj z wynajętej callcenter. Skup się na tym,
    że niepokoi Cię firma.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2013-04-21 18:50:53
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-21 17:05:02 +0200, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> said:

    > Teraz nęka mnie firma Orange(...) Czasem z 5 razy w tygodniu. Bywały
    > dni, że nawet 2 razy dziennie.

    Nękanie zgłasza się policji...

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2013-04-21 21:06:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:kl0v7g$ud5$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > nagabywacze z doskonałą ofertą telekomunikacyjną dla tego numeru. Czasem
    > z 5 razy w tygodniu. Bywały dni, że nawet 2 razy dziennie.

    To jest wykroczenie i stąd problem, bo Policja nie może żądać od operatorów
    danych bilingowych do wykroczeń. Ten sam problem ze złośliwym niepokojeniem
    i stąd poprawka w kierunku stalkingu. Ale możesz złożyć stosowne
    zawiadomienie. To jest po prostu SPAM.

  • 5. Data: 2013-04-21 21:45:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 17:05:02 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

> [...]
    >
    > nagabywacze z doskonałą ofertą telekomunikacyjną dla tego numeru.
    >
    > Czasem z 5 razy w tygodniu. Bywały dni, że nawet 2 razy dziennie.
    Pewny jestes że to z Orange?
    Bo wg. mnie to akwizytorzy innych firm

  • 6. Data: 2013-04-21 21:48:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.04.2013 21:45, Kris pisze:

    > Pewny jestes że to z Orange?
    > Bo wg. mnie to akwizytorzy innych firm

    Słuszna uwaga. Oni mają manierę przedstawiania się "Jestem z
    telekomunikacji".... Może to nie "Orange" ale "Oranż-fon" lub coś w tym
    stylu.

  • 7. Data: 2013-04-21 22:03:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-04-21 17:05, Użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Elo
    >
    > Nie jestem klientem Orange. I nigdy nie byłem. Kiedyś byłem klientem
    > TPSA. Prawie 6 lat temu.

    Orange było własnością tepsy, teraz jest chyba odwrotnie bo
    na rachunku od tepsy mam logo orange. A jedyna skuteczna metoda
    to brać na przetrzymanie. Grzecznie słuchać, dopytywać o szczegóły
    oferty a na koniec stwierdzić że się zastanowisz i oddzwonisz.
    Ale to jest metoda na pracowników, na firmę skutecznej metody
    jeszcze nie ma.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-04-21 22:15:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RadoslawF wrote:

    > A jedyna skuteczna metoda
    > to brać na przetrzymanie. Grzecznie słuchać, dopytywać o szczegóły
    > oferty a na koniec stwierdzić że się zastanowisz i oddzwonisz.

    A oni płacą za ten czas zmarnowany?

  • 9. Data: 2013-04-21 23:04:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Apr 2013, RadoslawF wrote:

    > Orange było własnością tepsy, teraz jest chyba odwrotnie bo
    > na rachunku od tepsy mam logo orange.

    Telekomunikacja Polska S.A. to jest firma.
    Może być wykorzystywana jako marka, nie ma przeciwwskazań.
    Orange to jest marka ale nie firma, czyli zastrzeżona nazwa
    nie będąca określeniem przedsiębiorcy (lecz jego własnością).
    Tylko i wyłącznie marka:
    http://www.orange.pl/orange_polska.phtml
    "Telekomunikacja Polska jest jednym z największych, dynamicznie
    rozwijajšcych się polskich przedsiębiorstw. Jako jedyna firma
    w Polsce ma ofertę telekomunikacyjnš, dostępnš w całym kraju,
    dostępnš pod markš Orange."

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-04-21 23:57:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :
> [...]
    > danych bilingowych do wykroczeń. Ten sam problem ze złośliwym niepokojeniem
    > i stąd poprawka w kierunku stalkingu. Ale możesz złożyć stosowne

    Na pewno to jest niepokojenie. Ale czy złośliwe? Tu należałoby
    dowieść tej złośliwości. Bo że nie ma z ich strony dobrej woli to
    pewne. Posiadają też wiedzę, że nie życzę sobie takich telefonów.
    Czy kolejne telefony po moim oświadczeniu można uznać za
    złośliwe? Pewnie tak.

    Spam to jest na pewno. Czyn nieuczciwej konkurencji z
    odpowiedniej ustawy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B