  • 1. Data: 2004-04-25 20:33:54
    Temat: Stacja benzynowa
    Od: "Marek Aleszczyk" <s...@w...pl>

    Dzień Dobry !

    Miało miejsce następujące zdarzenie. Pojechałem z ojcem i kolegą na stacje
    benzynową, w celu zatankowania paliwa oczywiście, kierowcą był kumpel, ojciec i
    ja byliśmy pasażerami, po zatrzymaniu sie pod dystrybutorem (gaz) , bez naszej
    wiedzy podszedł do auta człowiek (potem okazało się że był to pracownik stacji)
    i zatankował bak do pełna. Problem w tym że chcieliśmy zatankować za konkretną
    sumę, nie do pełna. Na miejsce została wezwana policja, oskarżono nas o
    kradzież paliwa, policjanci postraszyli sądem grodzkim. Pytanie, czy
    popełniliśmy przestępstwo? Czy pracownik stacji ma obowiązek zapytać za jaką
    kwotę klient chce zatankować? Czy ma obowiązek poinformować pasażerów że
    rozpoczął tankowanie? (mówiono nam że przepisy nakazują aby pasażerowie
    opuścili pojazd podczas tankowania gazu, tylko że my nie wiedzieliśmy że ten
    człowiek rozpoczął tankowanie gazu), jaką linię obrony przyjąć ?

    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2004-04-25 20:40:44
    Temat: Re: Stacja benzynowa
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marek Aleszczyk wrote:

> [...]
    > opuścili pojazd podczas tankowania gazu, tylko że my nie wiedzieliśmy że ten
    > człowiek rozpoczął tankowanie gazu), jaką linię obrony przyjąć ?

    Coś mi to naciąganie wygląda. On tak szybko zatankował ten samochód, że
    nawet nie zdążyliście wysiąść z samochdou, a bak już był pełny.
    To co wyście w tym samochodzie robili?

  • 3. Data: 2004-04-25 20:51:11
    Od: "Marek Aleszczyk" <s...@w...pl>

    > Coś mi to naciąganie wygląda. On tak szybko zatankował ten samochód, że
    > nawet nie zdążyliście wysiąść z samochdou, a bak już był pełny.
    > To co wyście w tym samochodzie robili?

    Oczywiście że naciąganie, stacja benzynowa naciąga klientów. Co robiliśmy?
    Siedzieliśmy w aucie, gaz tankuje się od tyłu, a koleś w ogóle nie wyglądał na
    pracownika stacji, gdy sie zorientowaliśmy, od razu zapytaliśmy za ile
    zatankował powiedział że do pełna

  • 4. Data: 2004-04-25 22:19:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Aleszczyk" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wyglądał na
    > pracownika stacji, gdy sie zorientowaliśmy, od razu zapytaliśmy za ile

    Kradzież to w tym wypadku na pewno nie jest. Brak jest podstawowych
    znamion i policjanci nie mieli racji. pozostaje rozważenie relacji
    cywilnoprawnej no i niestety Stacji Paliw pozostaje roszczenie z
    bezpodstawnego wzbogacenia w tej sytuacji.

  • 5. Data: 2004-04-25 23:10:45
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marek Aleszczyk wrote:

> [...]
    > pracownika stacji, gdy sie zorientowaliśmy, od razu zapytaliśmy za ile

    To jacyś strasznie mało kumaci jesteście, że nie zauważyliście, że ktoś
    wam samochód tankuje.

  • 6. Data: 2004-04-25 23:44:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Aleszczyk wrote:

> [...]
    > opuścili pojazd podczas tankowania gazu, tylko że my nie wiedzieliśmy że ten
    > człowiek rozpoczął tankowanie gazu), jaką linię obrony przyjąć ?

    Pracownik stacji samowolnie nie ma prawa nawet szyby przetrzeć.

    Z drugiej strony pytanie - jakim cudem w ogóle rozpoczął tankowanie
    (jeździcie z otwartym wlewem??) i jakim cudem bez przeszkód dokończył
    tankowanie do pełna (trochę czasu to trwa).

  • 7. Data: 2004-04-26 00:48:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c6hgi3$a5r$1@inews.gazeta.pl>, poilkj wrote:
    > To jacyś strasznie mało kumaci jesteście, że nie zauważyliście, że ktoś
    > wam samochód tankuje.

    Ale zauważyli, że to ktoś kto nie wygląda na pracownika stacji :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-04-26 02:59:12
    Od: "Marek Aleszczyk" <s...@w...pl>

    > Ale zauważyli, że to ktoś kto nie wygląda na pracownika stacji :)

    Ale z Ciebie Sherlok Holmes ;), zauważyliśmy go po wszystkim.

  • 9. Data: 2004-04-26 03:43:43
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marek Aleszczyk wrote:

    > Ale z Ciebie Sherlok Holmes ;), zauważyliśmy go po wszystkim.

    A co wyście robili przez cały czas kiedy on tankował samochód.
    I jak to się stało, że ktoś tak sobie podchodzi do waszego samochodu,
    kto nie wygląda na pracownika stacji i zaczyna sobie przy nim grzebać a
    wy nic.
    Piknik mieliście w tym samochodzie czy co ?

  • 10. Data: 2004-04-26 05:35:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 26. kwietnia 2004 05:43 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane poilkj:

> [...]
    > wy nic.
    > Piknik mieliście w tym samochodzie czy co ?

    Może przypuszczali, że tylko podłączył sobie wężyk i czeka. Może siedzieli w
    aucie i liczyli kasę, właśnie po to, żeby podać kwotę, za jaką chcą gazu.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)