  • 1. Data: 2004-04-25 19:03:28
    Temat: Pytnie o legalność sampli i loopów muzycznych - Prawo autorskie
    Od: " newton27" <n...@g...pl>

    Witam. Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby mi powiedzieć na jakich
    zasadach i czy można w ogóle legalnie wykorzystywać w niekomercyjnych
    produkcjach webowych fragmenty muzyczne z płyt wydawanych przez duże
    wytwórnie? /bezpłatnie oczywiście/?

    Jak wygląda sprawa legalności sampli i loopów?
    Ew. do ilu sekund fragmenty można wykorzystywać?

  • 2. Data: 2004-04-26 00:59:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c6h220$6bu$1@inews.gazeta.pl>, newton27 wrote:
> [...]
    > zasadach i czy można w ogóle legalnie wykorzystywać w niekomercyjnych
    > produkcjach webowych fragmenty muzyczne z płyt wydawanych przez duże

    Na zasadzie uzyskania pozwolenia od właściciela praw autorskich do utworu.

    > Jak wygląda sprawa legalności sampli i loopów?

    podlegają ochronie jak każdy utwór

    > Ew. do ilu sekund fragmenty można wykorzystywać?

    Do tylu od ilu da się w tym fragmencie rozpoznać oryginalny utwór.
    Inaczej mówiąc - z sensem nie można.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-05-04 20:04:20
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik " newton27" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasadach i czy można w ogóle legalnie wykorzystywać w niekomercyjnych
    > produkcjach webowych fragmenty muzyczne z płyt wydawanych przez duże
    1. w takich granicach w jakich zgodzi sie:
    a) podmiot praw majatkowych
    b) podmiot praw osobistych w zakresie nienaruszalnosci dziela

    > Jak wygląda sprawa legalności sampli i loopów?
    > Ew. do ilu sekund fragmenty można wykorzystywać?
    nie ma wyraznej granicy.
    Jesli wykorzystany kawalek stanowi czesc skladowa nowego utworu, ze ten nowy
    stanowi zupelnie nowa jakosc, to jest to zupelnie oddzielne dzielo - np.
    jesli z Madonny z wielkim cycem Van Klompa zrobisz rzezbe w stylu
    postmodernistycznym

    Jesli dyskusyjna bedzie rola sampla jako nowej jakosci, mozna mowic o
    dziele inspirowanym...

    Wszystko zalezy od interpretacji... Pamietaj - granice sa ruchome,
    uznaniowe - gdy strony sie ze soba nie zgadaja sprawe rozstrzygnie sad (na
    wniosek jednej z nich)...

    p.
    W,