  • 1. Data: 2004-04-25 21:33:01
    Temat: zwrot podatku na granicy
    Od: "Bartek" <w...@o...pl>

    Chcę kupić rower w Czechach, bo słyszałem, że można po takowym zakupie
    odliczyć sobie bodajże 18% wartości sprzętu. Podobno trzeba iść na granice
    po jakieś zaświadczenie i wrócić z nim do danego sklepu i tam sprzedawca
    oddaje pieniądze. Słyszałem też, że działa to tylko do 400 zł. Ile w tym
    jest prawdy i do kiedy to obowiązuje? Bo wydaje mi się, że po wstąpieniu do
    UE zostanie taka ulga zlikwidowana. Dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-05-04 21:51:16
    Temat: Re: zwrot podatku na granicy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Apr 2004, Bartek wrote:
    [...]
    >+ po jakieś zaświadczenie i wrócić z nim do danego sklepu i tam sprzedawca
    >+ oddaje pieniądze. Słyszałem też, że działa to tylko do 400 zł.

    Prędzej w drugą stronę: OD pewnej kwoty wzwyż.

    >+ Ile w tym
    >+ jest prawdy i do kiedy to obowiązuje? Bo wydaje mi się, że po wstąpieniu do
    >+ UE zostanie taka ulga zlikwidowana.

    To nie ulga :)
    To była ordynarna 'kradzież' podatku VAT, polegająca na tym że
    odliczało się (zwrotem) czeski podatek VAT i *nie naliczało* polskiego.
    "Przepisowo" po odliczeniu jednego należałoby naliczyć drugi ;>

    pozdrowienia, Gotfryd