  • 1. Data: 2007-07-05 06:51:36
    Temat: Sprzedaz mieszkania - zabezpieczenie transakcji
    Od: "Bartosz Zoltak" <w...@s...com>

    Witam,

    Musze sprzedac mieszkanie i jak moge zabezpieczyc transakcje (akt
    notarialny) na wypadek nieuczciwego kupujacego?

    Bo jesli najpierw podpisze akt notarialny, a potem nieuczciwy kupujacy nie
    wplaci mi pieniedzy, to co moge zrobic - czy moge ten akt *uniewaznic*, czy
    tez pozostaje mi tylko pojscie do komornika?

    Dowiedzialem sie niedawno, ze znajomy sadzi sie wlasnie o niezaplacony akt
    notarialny...

    pozdrawiam,

    Bartek

  • 2. Data: 2007-07-05 07:24:17
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Bartosz Zoltak napisał(a):
> [...]
    > tez pozostaje mi tylko pojscie do komornika?
    >
    > Dowiedzialem sie niedawno, ze znajomy sadzi sie wlasnie o niezaplacony akt

    najprościej - akt notarialny spisuje się po wpłacie, która może nastąpić
    nawet przed wejściem do notariusza

    jeśli osoba, której sprzedajesz mieszkanie, chce wiąć kredyt - wystarcza
    umowa przedwstępna

  • 3. Data: 2007-07-05 07:26:09
    Od: l...@i...eu

    > Witam,
    >
    > Musze sprzedac mieszkanie i jak moge zabezpieczyc transakcje (akt
    > notarialny) na wypadek nieuczciwego kupujacego?

    1)Depozyt u notariusza (to jednak kosztuje)
    2) wcześniejszy przelew na konto
    2) weksel z odpowiednią deklaracją

    > Bo jesli najpierw podpisze akt notarialny, a potem nieuczciwy kupujacy nie
    > wplaci mi pieniedzy, to co moge zrobic - czy moge ten akt *uniewaznic*, czy
    > tez pozostaje mi tylko pojscie do komornika?

    do komornika to nie tak od razu. Trzeba mieć tytuł egzekucyjny

    > Dowiedzialem sie niedawno, ze znajomy sadzi sie wlasnie o niezaplacony akt
    > notarialny...

    no właśnie, dostanie wyrok, potem klauzula wykonalności i dopiero komornik.

  • 4. Data: 2007-07-05 08:08:22
    Od: Jacek_P <C...@c...edu.pl>

    Bartosz Zoltak <w...@s...com> napisal:
> [...]
    > tez pozostaje mi tylko pojscie do komornika?
    > Dowiedzialem sie niedawno, ze znajomy sadzi sie wlasnie o niezaplacony akt

    O rany, czy ludzie nie znaja pojecia czek potwierdzony?
    Kupujacy przychodzi do notariusza z takim czekiem potwierdzonym,
    mozesz jeszcze zweryfikowac telefonicznie w banku fakt potwierdzenia,
    czy przypadkiem sobie tego czeku nie przerobil. Potem sprzedajacy
    wrecza czek, a ty wreczasz podpisany akt notarialny.

    Skad to kurczowe trzymanie sie przelewow?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2007-07-05 08:40:30
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@U...go2.TOTEZ.pl>

    Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    Bartosz Zoltak napisał(a):
> [...]
    >

    > pozdrawiam,
    >
    > Bartek
    >

    >najprościej - akt notarialny spisuje się po wpłacie, która może nastąpić

    Postaw sie na miejscu kupującego. Wykluczam złą wole sprz3edajcego ale co
    jak miedzy wykonaniem przlewu a podpisaneim aktu człowiek schodzi np na
    zawała, albo żyrandol u notariusza spada na niego.
    Wiel ile kłopotów bedzie z odkeceniem takiego przelewu

    A nei można w akcie zapisać jakiegoś terminu do którwego nastąpić ma wpłata
    i od tego uzaleznić wygaśnienięcie ważności aktu ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 6. Data: 2007-07-05 09:52:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <C...@c...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:f6i8tm$qkc$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Skad to kurczowe trzymanie sie przelewow?

    bo polska "przeskoczyla" uzywanie czekow, tak jak i przeskoczyla uzywanie
    pagerow :)

    i sa ludzie ktorzy czeki znaja tylko z hamerykanskich filmow

    ale mysle ze prostszym i pewniejszym zabezpieczeniem jest odpowiednio
    sformulowana klauzula w akcie notarialnym, cos na ksztal sformulowania, ze
    "do dnia tego i tego kupujacy ma wplacic sprzedajacemu taka i taka kwote,
    a jesli tego nie dokona, akt traci moz prawna i ze dopiero po otrzymaniu
    nalzenosci kupujacy otrzymuje klucze do mieszkania", oczywiscie ubrana w
    odpowiedni prawniczy slang ;)

  • 7. Data: 2007-07-05 10:12:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.07.2007 szerszen <s...@t...pl> napisał/a:
> [...]
    > a jesli tego nie dokona, akt traci moz prawna i ze dopiero po otrzymaniu
    > nalzenosci kupujacy otrzymuje klucze do mieszkania", oczywiscie ubrana w

    Art. 157. § 1. się pogniewa.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-07-05 12:40:28
    Od: l...@i...eu

    > Art. 157. § 1. się pogniewa.

    oj pogniewa się i to bardzo :)

  • 9. Data: 2007-07-05 20:41:06
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Musze sprzedac mieszkanie i jak moge zabezpieczyc transakcje (akt
    > notarialny) na wypadek nieuczciwego kupujacego?

    Notariusz, który prowadzi rachunek Escrow. Obie striony są zabezpieczone.

    Darek

  • 10. Data: 2007-07-06 03:39:31
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Art. 157. § 1. się pogniewa.

    a dlaczego, skoro § 2. mowi cos o dodatkowym porozumieniu stron, jesli
    jednak taka umowa zostanie zawarta