  • 1. Data: 2008-01-10 17:53:06
    Temat: Łapówka
    Od: tk <t...@n...pl>

    Przed chwilą na onecie przeczytałem:
    "Właściciele kilkunastu zakładów fryzjerskich w Radomiu są podejrzani o
    branie łapówek w zamian za przyjmowanie uczniów na praktyczną naukę zawodu.
    Grozi im kara od 6 miesięcy do lat 8 więzienia."

    Myślę, że o łapówce możemy mówić gdy do czynienia z urzędnikiem państwowym a
    nie przedsiębiorcą. Przyjęli pieniądze - może US ewentualnie szukać nie
    odprowadzonych podatków. A tu zrobiono z nich bandytów którym grozi do 8
    lat więzienia. Czy żyjemy w państwie policyjnym?

  • 2. Data: 2008-01-10 18:57:25
    Temat: Re: Łapówka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tk" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odprowadzonych podatków. A tu zrobiono z nich bandytów którym grozi do 8
    > lat więzienia. Czy żyjemy w państwie policyjnym?

    Też tak sądzę. Chyba, że potraktowano ich jako nauczycieli zawodu.
    Nauczycielowi łapówek brać nie wolno.

  • 3. Data: 2008-01-10 19:33:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2008 18:53:06 +0100, tk napisał(a):

> [...]
    > odprowadzonych podatków. A tu zrobiono z nich bandytów którym grozi do 8
    > lat więzienia. Czy żyjemy w państwie policyjnym?

    a ja jeszcze słyszałem, że fryzjerzy ci brali z Urzędu Pracy refundację czy
    środki publiczne na wynagrodzenie dla tych praktykantów i w tym temacie
    także zarzucano im nielegalność...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2008-01-11 09:28:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > a ja jeszcze słyszałem, że fryzjerzy ci brali z Urzędu Pracy
    > refundację czy środki publiczne na wynagrodzenie dla tych praktykantów
    > i w tym temacie także zarzucano im nielegalność...

    Tylko, co to ma wspólnego z łapówką? Ja rozumiem, że mozna by im
    ewentualnie postawić zarzuty za wyłudzenie, nierzetelne prowadzenie
    ksiąg podatkowych, czy nawet ci uczniowie mogliby zakładać sprawy o
    wypłatę wynagrodzenia, ale łapówki?
    No i właściwie nie wiem, dlaczego taki przedsiębiorca nie może się
    dogadać z klientem: "No dobrze, przyjmę pana dziecko na praktykę, ale w
    związku z tym, że to dla mnie kłopot, to będzie kosztowało tyle i
    tyle ".
    Drżyjcie właściciele mieszkań pod wynajem - bierzecie łapówki za
    wynajęcie - bo jak inaczej nazwać kaucję?
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 5. Data: 2008-01-11 09:31:21
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik krys napisał:

    > Tylko, co to ma wspólnego z łapówką?

    Temat jest na topie.

    Walka z lapowkarstwem i korupcją, potem dlugo dlugo nic i dopiero walka
    z teroryzmem...

    Misia Puchatka
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 6. Data: 2008-01-11 09:56:04
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Mis Puchatek napisał(a):

    > Temat jest na topie.

    Tyle, to ja wiem. No i dobrze odwraca uwagę od "gwoździa"... Tylko po co
    od razu a armat do wróbli?

    --
    pozdrawiam
    Justyna