  • 1. Data: 2009-07-08 12:32:59
    Temat: Czy pieszy moze poruszac sie po jezdni
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Czy pieszy moze poruszac sie po jezdni w sytuacji gdy prowadzi
    wozek z dzieckiem, chodnika nie ma a pobocze nie nadaje sie do
    prowadzenia wozka?

    --
    Kaziu

  • 2. Data: 2009-07-08 12:47:17
    Temat: Re: Czy pieszy moze poruszac sie po jezdni
    Od: r...@m...com

    > Czy pieszy moze poruszac sie po jezdni w sytuacji gdy prowadzi
    > wozek z dzieckiem, chodnika nie ma a pobocze nie nadaje sie do
    > prowadzenia wozka?

    Jeśli nie ma B-41, to może.

  • 3. Data: 2009-07-08 12:48:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 08 lipiec 2009 14:32
    (autor Kaziu
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h323lr$m9l$1@news.dialog.net.pl>):

    > Czy pieszy moze poruszac sie po jezdni w sytuacji gdy prowadzi
    > wozek z dzieckiem, chodnika nie ma a pobocze nie nadaje sie do
    > prowadzenia wozka?

    Art. 11.
    1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w
    razie
    ich braku ? z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z
    niego
    korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania
    miejsca
    jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu
    pojazdowi.
    2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.
    3. Piesi idący jezdnią są obowiązani iść jeden za drugim. Na drodze o małym
    ru-
    chu, w warunkach dobrej widoczności, dwóch pieszych może iść obok siebie.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-07-08 13:13:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Lip, 14:48, Tristan <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    >    ich braku ? z pobocza.
    > 2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.

    podepne sie z wlasnym pytaniem...
    (mam taka sytuacje obok pracy)
    brak chodnika, pobocze tylko po prawej (po lewej ~10cm od jezdni jest
    ogrodzenie)
    isc prawa strona po poboczu, czy lewa po jezdni? :) czyli wazniejszy
    1 czy 2 ?

    WS

  • 5. Data: 2009-07-08 13:32:42
    Od: kuba <j...@g...com>

    WS pisze:

> [...]

    razie ich braku z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z
    niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni."

    Boli mnie, że ludzie nie potrafią czytać ze zrozumieniem i potem mówią,
    że prawo jest zagmatwane... Czasami jest, ale nie w tym przypadku.

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2009-07-08 14:03:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Lip, 15:32, kuba <j...@g...com> wrote:
    > WS pisze:

    > Boli mnie, że ludzie nie potrafią czytać ze zrozumieniem i potem mówią,
    > że prawo jest zagmatwane... Czasami jest, ale nie w tym przypadku.

    a co z 2 ktore brzmi "2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest
    obowiązany iść lewą stroną drogi. " a nie np. "... jesli ma mozliwosc
    wyboru" :)
    taryfikator mandatow: "Naruszenie przez pieszego idącego po poboczu
    lub jezdni obowiązku poruszania się po lewej stronie drogi art. 11
    ust. 2 50 PLN"

    wg mnie w tym przypadku 1 i 2 sa sprzeczne - ktorys trzeba zlamac -
    tyle mowi logika ;)

    WS

  • 7. Data: 2009-07-08 15:26:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 8 Lip, 15:32, kuba <j...@g...com> wrote:

    wg mnie w tym przypadku 1 i 2 sa sprzeczne - ktorys trzeba zlamac -
    tyle mowi logika ;)

    A ktorym miejscu Twoja logika wskazuje sprzecznosc?
    Doklanie - wyraz po wyrazie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-07-08 15:31:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 08 lipiec 2009 17:26
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h32dra$lma$1@news.onet.pl>):

    > wg mnie w tym przypadku 1 i 2 sa sprzeczne - ktorys trzeba zlamac -
    > tyle mowi logika ;)
    > A ktorym miejscu Twoja logika wskazuje sprzecznosc?
    > Doklanie - wyraz po wyrazie.

    1. Pieszy jest obowiązany korzystać [...] z pobocza.
    2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.

    Skoro pobocze jest tylko z prawej, to albo złamie 1 i będzie szedł po
    jezdni, ale po lewej albo złamie 2 i korzystając z pobocza będzie szedł po
    prawej.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-07-08 15:31:52
    Od: kuba <j...@g...com>

    WS pisze:

> [...]
    > ust. 2 50 PLN"
    >
    > wg mnie w tym przypadku 1 i 2 sa sprzeczne - ktorys trzeba zlamac -

    Zacząłem się nad tym głębiej zastanawiać i chyba bezpodstawnie na Ciebie
    naskoczyłem... Przepraszam ;) Faktycznie porąbany ten przepis.

    pozdrawiam
    kuba

  • 10. Data: 2009-07-08 16:24:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Skoro pobocze jest tylko z prawej, to albo złamie 1 i będzie szedł po
    > jezdni, ale po lewej albo złamie 2 i korzystając z pobocza będzie szedł po
    > prawej.

    No tak, jest pobocze, ale czasowo nie mozna z niego korzystac - np. do czasu
    zmiany kierunku ruchu :)

    Pozdrawiam
    SDD