  • 1. Data: 2009-07-08 12:31:29
    Temat: umowa o prace: zlecenie, o dzieło
    Od: "jurekh" <hausjurek@_NOSPAM_op.pl>

    szef obiecał mi żę mnie zatrudni na zlecenie lub o dzieło jak przepracuje
    miesiąć bez "problemowo" , a tu mija już 5 miesiąć i nie chce podpisać
    umowy, czy ja pracuje na czarno, co tu zrobić?

  • 2. Data: 2009-07-08 12:57:14
    Temat: Re: umowa o prace: zlecenie, o dzieło
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 8 Jul 2009 14:31:29 +0200, jurekh napisał(a):

    > szef obiecał mi żę mnie zatrudni na zlecenie lub o dzieło jak przepracuje
    > miesiąć bez "problemowo" , a tu mija już 5 miesiąć i nie chce podpisać
    > umowy, czy ja pracuje na czarno, co tu zrobić?

    dawać dalej się dymać - przyroda sama się reguluje, słabe jednostki giną,
    pożarte przez silniejsze :)))
    Ty jestes oczywiście tą słabą jednostką :)))

  • 3. Data: 2009-07-08 14:31:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 08 lipiec 2009 14:57
    (autor Herald
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1a03i3qv0vixc$.14xb13cnndub5$.dlg@40tude.net>):

    > dawać dalej się dymać - przyroda sama się reguluje, słabe jednostki giną,
    > pożarte przez silniejsze :)))
    > Ty jestes oczywiście tą słabą jednostką :)))

    to oczywiście wersja pracownika ZUS. Bo z punktu widzenia normalnego
    człowieka to może być zaleta, że kasa nie idzie na marnotrawstwo.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-07-08 15:24:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > to oczywiście wersja pracownika ZUS. Bo z punktu widzenia normalnego
    > człowieka to może być zaleta, że kasa nie idzie na marnotrawstwo.

    Aha - zwlaszcza, gdy ulegnie jakiemus wypadkowi, itp.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-07-08 15:25:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 08 lipiec 2009 17:24
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h32dn3$lc3$1@news.onet.pl>):

    > Aha - zwlaszcza, gdy ulegnie jakiemus wypadkowi, itp.

    No skoro pracuje na czarno, to jak mniemam jest zarejestrowany jako
    bezrobotny i z tej racji przysługuje mu prawo do leczenia.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-07-08 16:26:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No skoro pracuje na czarno, to jak mniemam jest zarejestrowany jako
    > bezrobotny i z tej racji przysługuje mu prawo do leczenia.

    Co z tego, ze wylecza mu urwana reke? Skoro nei dostanie odszkowania z
    ubezpieczenia wypadkowego czy renty (inna sprawa, ze w dzisiejszych realiach
    urwana reka nawet przy regularnym i wieloletnim oplacaniu skladek na
    ubezpieczenei rentowe nie jest wystarczajaca przeslanka renty)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-07-08 17:09:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3242j$8v5$1@nemesis.news.neostrada.pl jurekh
    <hausjurek@_NOSPAM_op.pl> pisze:

    > szef obiecał mi
    To właściwie wyjaśnia i załatwia całą kwestię...

    > żę mnie zatrudni na zlecenie lub o dzieło jak przepracuje miesiąć bez
    > "problemowo" , a tu mija już 5 miesiąć
    Wyjaśnij coś jednoznacznie - robisz 5 miechów bez żadnego papieru???

    > i nie chce podpisać umowy, czy ja pracuje na czarno,
    Odpowiedź zależy od tego, co wyżej.

    > co tu zrobić?
    Pierwsze działanie będzie bardzo trudne - zmądrzeć.
    Drugie także nieproste - przeczytać ze zrozumieniem kodeks pracy.
    Trzecie mniej trudne, ale też może byc niełatwe do wykonania (zależy co
    robisz) - zbierać wszelkie dowody świadczenia pracy (ksero-, fotokopie
    dokumentów, nagrania itp. na świadków za bardzo nie liczyć).

    No a potem to już zależy co chcesz osiągnąć. Dalej robić na oszusta, czy
    wyjąć co twoje, usadzić łajdaka i poszukać jakiejś sensownej pracy?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-07-09 06:11:27
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "jurekh" <hausjurek@_NOSPAM_op.pl> napisał
    > szef obiecał mi żę mnie zatrudni na zlecenie lub o dzieło jak przepracuje
    > miesiąć bez "problemowo" , a tu mija już 5 miesiąć i nie chce podpisać
    > umowy, czy ja pracuje na czarno, co tu zrobić?

    tak, pracujesz na czarno. A płaci Ci?

  • 9. Data: 2009-07-10 11:15:14
    Od: "jurekh" <hausjurek@_NOSPAM_op.pl>

    Użytkownik "jurekh" <hausjurek@_NOSPAM_op.pl> napisał w wiadomości
    > szef obiecał mi żę mnie zatrudni na zlecenie lub o dzieło jak przepracuje
    > miesiąć bez "problemowo" , a tu mija już 5 miesiąć i nie chce podpisać
    > umowy, czy ja pracuje na czarno, co tu zrobić?
    mało bo mało ale coś sie dowiedziałem, niekiedy trudno jest zawalczyć o
    lepsze warunki, pracy w tym kraju jest po sufit szczególnie jak sie jest
    przed wiekiem emerytalnym.
    Ale mimo to dzieki za sugestie!
    pozdrawiam wszystkich którzy zareagowali na mój problem.