  • 1. Data: 2009-07-08 11:56:27
    Temat: Przejazd z dzieckiem przez Niemcy
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
    zbliża się urlop, trzeba mi pojechać nad polskie morze do Międzyzdrojów.
    Jako, że polskie drogi są takie a nie inne, wymyśliłem, że pojadę sobie
    przez Niemcy - nadłożę 120 km, ale autostrada, itp, będzie szybciej
    taniej i wogóle.
    Mój synek ma dopiero 2,5 roku i nie ma żadnych dokumentów - dowodu,
    paszportu, prawa jazdy :-P i innych, czy przy kontroli drogowej na
    terenie Niemiec mogę mieć jakieś problemy?
    Czy muszę na szybko wyrobić synowi paszport?

    --
    Reseller

  • 2. Data: 2009-07-08 11:58:20
    Temat: Re: Przejazd z dzieckiem przez Niemcy
    Od: spp <s...@o...pl>

    Reseller pisze:

> [...]
    > terenie Niemiec mogę mieć jakieś problemy?
    > Czy muszę na szybko wyrobić synowi paszport?

    Rzeczywiście możesz mieć kłopoty.
    Paszport niekoniecznie, dowód osobisty wystarczy.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-08 12:08:26
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Rzeczywiście możesz mieć kłopoty.
    > Paszport niekoniecznie, dowód osobisty wystarczy.

    Ale jeśli już wyrabiać cokolwiek, to lepiej jednak paszport, bo przyda się
    jakby co poza UE.

  • 4. Data: 2009-07-08 12:12:37
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jako, że polskie drogi są takie a nie inne, > wymyśliłem, że pojadę sobie
    > przez Niemcy - nadłożę 120 km, ale autostrada, itp, będzie szybciej

    Tak z ciekawości - skąd i którędy przez Niemcy zamierzasz jechać, bo
    autostrady autostradami, ale korki u naszych sąsiadów, zwłaszcza w okresie
    letnim (i w weekendy) bywają naprawdę zabójcze i to, co potencjalnie
    zyskasz, możesz stracić właśnie na bezczynnym, kilkugodzinnym pełzaniu. Że
    o remontach nie wspomnę.

> [...]
    > przy kontroli drogowej na terenie Niemiec mogę mieć jakieś problemy?
    > Czy muszę na szybko wyrobić synowi paszport?

    Tak. Albo DO (zależy, co wyjdzie taniej i szybciej, a jeśli bez różnicy, to
    paszport jest bardziej uniwersalny)

    --
    Reseller

  • 5. Data: 2009-07-08 12:17:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Tak. Albo DO (zależy, co wyjdzie taniej i szybciej, a jeśli bez różnicy,
    > to paszport jest bardziej uniwersalny)

    A DO wygodniejszy (w noszeniu). ;)

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-07-08 12:45:48
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Reseller pisze:
> [...]
    > Jako, że polskie drogi są takie a nie inne, wymyśliłem, że pojadę sobie
    > przez Niemcy - nadłożę 120 km, ale autostrada, itp, będzie szybciej

    Ze strony Niemieckiej wyjedziesz przez Szczecin do tych Międzyzdrojów?
    Bo chyba nie dookoła zalewu :) bo tam już nie ma autostrad, a drogi
    kręte i bardzo wolne, no i promem trza w Świnoujściu.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 7. Data: 2009-07-08 12:46:56
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Baloo pisze:

    > Ale jeśli już wyrabiać cokolwiek, to lepiej jednak paszport, bo przyda
    > się jakby co poza UE.

    Ale też kwestia kasy i terminu wydania, paszport pewnie i dłużej i drożej.

  • 8. Data: 2009-07-08 12:57:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > A DO wygodniejszy (w noszeniu). ;)

    A paszporty nie są jeszcze w tym samym formacie, co DO?
    Pytam, bo swój mam jeszcze starego typu - książeczkowy.

  • 9. Data: 2009-07-08 13:00:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > A paszporty nie są jeszcze w tym samym formacie, co DO?
    > Pytam, bo swój mam jeszcze starego typu - książeczkowy.

    Ciągle obowiązujący typ. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-07-08 13:01:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Baloo napisał(a):

    > A paszporty nie są jeszcze w tym samym formacie, co DO?
    > Pytam, bo swój mam jeszcze starego typu - książeczkowy.

    Nowe też są książeczkowe. Tu są zdjęcia:
    http://www.bialystok.uw.gov.pl/PUWMCMS/BOK/PASZPORT/
    Paszport+biometryczny.htm

    j.