  • 1. Data: 2006-04-05 17:06:38
    Temat: Sprzedaż działki - dlugie
    Od: "Max" <m...@n...spammm>

    Witam,
    okolo 1,5 roku temu zakupilem od Urzedu Miasta /UM/ dzialke. Aktualnie w
    zwiazku z tym, iz zakupilem mieszkanie i nie mam zamiaru sie budowac chce ja
    sprzedac. Zglosil sie kupiec i ja zaczalem zalatwiac sprawy zwiazane z umowa
    i przepisem Notarialnym. Notariusz /jego pracownik/ poinformowal mnie, ze
    prawo pierwokupu ma Urzad Miasta i najpierw nalezy napisac Akt tymaczsowy, a
    dopiero po 30 dniach, gdu UM nie wyraz checi zakupu, docelowy. Oplaty za te
    akty + obsluge to odpowiednio 435zl i 1165zl. Teraz pyatnie czy mozna to
    zalatwic jakos inaczej, np. wziac zaswiadczenie z UM, ze nie sa
    zainteresowani dzialka?? Kolejne pytanie to, kto ma zaplacic te 435zl za Akt
    wstepny, moim zdaniem, jezeli UM chce rozptrywac mozliwosc zakupu to
    powinien zaplacic oplate wstepna. Prosze o opinie.

    Ciag dalszy jest taki /informacja rowniez od pracownica Kancelarii/, iz bede
    musial zaplacic podatek w wysokosc 10% od kwoty jaka zostanie zaplacona za
    wymieniona dzialke poniewaz nie minal okres 5 lat. Pytanie, za co ja mam
    placic /podatek juz raz zaplacilem przy zakupie/?? czy za to, ze dzialke
    sprzedaje taniej /zapalcilem 25000, a sprzedaje za 24500 i faktycznie tak
    jest, zadna sciema/?? Rozumiem podatek od roznicy pomiedzy cena zakupu, a
    sprzedazy, gdy ta druga bedzie wyzsza, ale w tym przypadku nie wiem o co
    chodzi.
    Zaplaty podatku moge uniknac, gdy pieniadze /cala kwota 24500zl/ zostana
    wydane na zakup mieszkania lub remont. Mieszkanie zakupilem w lutym tego
    roku i niestety z informacji uzyskanych z Urzedu Skarbowego to juz sie nie
    liczy, czy to prawda?? Aktualnie robie remont i watpie ze na materialy
    budowlane wydam 24500zl, czy do materialow budowlanych moge doliczyc
    wyposażenie mieszaknia /np. meble/.

    Prosze o odpowiedz.

    pozdr
    maxx