  • 1. Data: 2006-04-05 16:07:54
    Temat: Wspólnota mieszkaniowa a użytkowanie wieczyste
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Moje pytanie dotyczy kwestii przekształcenia użytkowania wieczystego
    przysługującego wspólnocie mieszkaniowej, we własność nieruchomości
    gruntowej. Nasza wspólnota podjęła odpowiednią uchwałę upoważniającą zarząd
    do dokonania takiej czynności. Problem pojawił się w związku z pismem,
    które otrzymaliśmy z Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu
    Miasta Lublin, w którym poinformowano nas o istnieniu takiej możliwości, ale
    tylko wówczas gdy wszyscy członkowie wspólnoty przystąpią do zawarcia umowy
    notarialnej. Zastępca Dyrektora Wydziału powołał się na par.3 uchwały Rady
    Miasta nr 546/XXIII/2004
    (http://www.um-lublin.bip-gov.pl/html/1144252719484/
    vs.html). W związku z
    tym, że stawienie się wszystkich członków wspólnoty u notariusza jest
    praktycznie niemożliwe, czy taka uchwała Rady Miasta jest zgodna z prawem.
    Dodam, że tkiego obowiązku nie stosuje się do spółdzielni mieszkaniowych i
    ich członków. Poza tym SN w jednym ze swoich postanowień, opowiedział się za
    możliwością nabywanie nieruchomości przez zarząd wspólnoty mieszkaniowej w
    jej imieniu i na jej rzecz.

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    --
    PAVEL

  • 2. Data: 2006-04-05 20:21:09
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > za możliwością nabywanie nieruchomości przez zarząd wspólnoty
    > mieszkaniowej w jej imieniu i na jej rzecz.

    Spółdzielnia mieszkaniowa ma swoja osobowośc prawną i jest reprezentowana
    nie przez jej członków tak jak wspólnota, wiec to jest zły przyklad
    analogii.

  • 3. Data: 2006-04-06 12:14:07
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    wiadomości news:44342237$0$1449$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Spółdzielnia mieszkaniowa ma swoja osobowośc prawną i jest reprezentowana
    > nie przez jej członków tak jak wspólnota, wiec to jest zły przyklad
    > analogii.

    Wiem, że SM ma osobowość prawną, ale SN stwierdził, że jeżeli zarząd WM
    został uchwałą upoważniony do nabycia nieruchomości, to może to zrobić
    reprezentując członków WM. Więc nie jest to zły przykład, choć widoczne
    różnice w zakresie podmiotowości prawnej.

    --
    PAVEL