  • 11. Data: 2006-09-28 21:40:27
    Temat: Re: Sprzedawca nie chce wykre?lia sp3aconej hipoteki (d3ugie)
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-28 23:24, osobnik KrzysiekPP stwierdził, iż:

    > I to nie raz.

    Oczywiście dysponujesz prawomocnym wyrokiem?

    Taa.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2006-09-28 21:50:46
    Temat: Re: Sprzedawca nie chce wykre=3Fli=3F sp=3Faconej hipoteki (d=3Fugie)
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > A na jakiej podstawie bank moze odmówic wystawienia zaswiadczenia o zwolnieniu z
    > zastawu, skoro nie istnieje zobowiazanie zabezpieczone tym zastawem?

    Proste: na podstawie w?asnego widzimisie.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.kszysiek.cba.pl/

  • 13. Data: 2006-09-28 21:53:16
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Oczywi?cie dysponujesz prawomocnym wyrokiem?

    Pieprzysz jak pot?uczony ...

    Typowa sprawa to automatyczne wznowienie karty debetowej, któr?
    wypowiedzia?em rok wczesniej i zwiazane z tym obciazenie konta. Prosta
    pi?ka i niepotrzebny wyrok. Potwierdzenie mia?em, ale nie chcia?o mi sie
    wracac 25 km do domu w jedn? strone po ten swistek. Zap?aci?em 30 z? i
    tyle.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.kszysiek.cba.pl/

  • 14. Data: 2006-09-28 22:01:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisal w wiadomosci

    > Proste: na podstawie w?asnego widzimisie.

    Dosc ryzykowne z ich strony. W sumie takie zaswiadczenie zawiera tylko
    informacje, ze bank zrzeka sie zabezpieczenia w formie zastawu. I teraz nie chce
    mi sie szukac, ale utrzymywanie przez bank zabezpieczenia nieistniejacego dlugu
    nie wydaje mi sie zgodne z prawem. Co wiecej, w razie odmowy moim zdaniem obecny
    wlasciciel mieszkania moze spokojnie pozwac bank do sadu. Co wiecej uwazam, ze
    predzej powinien pozywac bank, niz sprzedawce mieszkania.

  • 15. Data: 2006-09-28 22:17:26
    Temat: Re: Sprzedawca nie chce wykreślić spłaconej hipoteki (długie)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    [ciach]

    Nie ważne, co napisałeś, bo i tak się tego nie da czytać...

    Łaskawie ustaw sobie po ludzku czytnik.

  • 16. Data: 2006-09-28 22:19:00
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-29 00:01, osobnik Robert Tomasik stwierdził, iż:
    > Co wiecej uwazam, ze predzej powinien pozywac bank,
    > niz sprzedawce mieszkania.

    Pozostaje jedno pytanie, czy kredyt na pewno został spłacony? Jeśli tak,
    to kredytobiorca dostał (w każdym razie powinien) zwolnienia i hipotek i
    cesji polis (jeśli takowe były).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 17. Data: 2006-09-28 22:25:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w wiadomości

    > Pozostaje jedno pytanie, czy kredyt na pewno został spłacony? Jeśli tak,
    > to kredytobiorca dostał (w każdym razie powinien) zwolnienia i hipotek i
    > cesji polis (jeśli takowe były).

    Tak milcząco założyłem. Skoro wpłacił kwotę, jaką wyliczył bank, to powinno się
    to zbilansować. Jeśli bank pytającego wprowadził w błąd, to zahacza to silnie o
    art. 286 kk, bowiem podejrzewam, że w konsekwencji pytający pozostałą kwotę
    zapłacił sprzedającemu.

  • 18. Data: 2006-09-28 22:42:01
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-29 00:25, osobnik Robert Tomasik stwierdził, iż:
> [...]
    > zahacza to silnie o art. 286 kk, bowiem podejrzewam, że w konsekwencji
    > pytający pozostałą kwotę zapłacił sprzedającemu.

    Tak, ale samo dokonanie przelewu, nie powoduje spłaty kredytu (taki
    zapis znajduje się w wielu umowach). Kredytobiorca musi złożyć wniosek o
    spłatę i jego zamknięcie.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 19. Data: 2006-09-29 06:16:51
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Łaskawie ustaw sobie po ludzku czytnik.

    Dopiero we wtorek zainstalowalem komputer w domu :) Nie pamietam kazdego
    ustawienia. Damy rade :)
    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 20. Data: 2006-09-29 06:26:06
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    kredyt
    > został spłacony. Ja przelałem żądaną przez bank - wierzyciela kwotę.
    > Sprzedająca zobowiązała się, po otrzymaniu przez bank pieniędzy, że
    wystąpi
    > do banku o "list mazalny" , czyli zgodę banku na wykreślenie hipoteki i
    > złoży wniosek do sądu o wyreślenie hipoteki.
    > Okazuje się, że sprzedająca po pierwsze nie ma zamiaru prosić bank o "list
    > mazalny", co jest tylko formalnością i nie ma zamiaru składać wniosku do
    > sądu o wykreślenie hipoteki.
    > Co mam teraz robić, jeśli jej zobowiązania są zapisane w akcie

    tak po ludzku - jesteś właścicielem nieruchomości obciążonej
    hipoteką bankową, której istnienie jest zwiazane z istnieniem długu, jaki
    zabezpiecza
    zdaje się, że to tworzy jakiś stosunek prawny pomiędzy tobą a bankiem
    wystarczający do żądania udostępnienia danych w sprawie istnienia długu
    kredytowego
    oczywiście - lepiej byłoby, żebys miał piśmienne porozumienie z bankiem
    przed spłatą kredytu precyzujące twoją sytuację prawną w tym stosunku

    radziłbym SPOKOJNE negocjacje z kierownictwem oddziału banku,
    bo sytuacja jest nietypowa, ale nie na tyle żeby nie dało się z niej wybrnąć
    i od czasu do czasu spotykana
    myśle że odrobina cierpliwości i dorzeczne pismo do dyrekotra oddziału
    może wiele pomóc

    pozdrawiam
    ksli