  • 1. Data: 2006-09-28 17:00:10
    Temat: wspólnota majątkowa a książeczka mieszkaniowa i premia gwarancyjna
    Od: "stachu" <g...@p...onet.pl>

    Przed wstąpieniem w związek małżeński posiadałem książeczkę
    mieszkaniową z wkładem na mieszkanie spółdzielcze. W roku 1986
    zawarłem związek małżeński. W roku 1993 zlikwidowałem
    książeczkę mieszkaniową, i otrzymałem premię gwarancyjną - ale
    dopiero po wykupieniu wcześniej mieszkania. Rozwód otrzymałem w roku
    1997.
    Obecnie odbywa się podział majątku. Jak będzie traktowany mój
    wkład z książeczki mieszkaniowej, który wniosłem - czy jako
    majątek osobisty czy inaczej? Czy premia gwarancyjna, którą
    otrzymałem z banku rewaloryzowała mój wkład, będzie również
    traktowana jako majątek osobisty czy nakład na majątek wspólny? Od
    stycznia 2005 r. obowiązują nowe przepisy o pełnej surogacji w tym
    zakresie. Proszę o wyjaśnienie tego problemu. Czy premia gwarancyjna
    od moich oszczędności złożonych na książeczce mieszkaniowej jest
    majątkiem osobistym, czyli czy zakupione w ten sposób mieszkanie
    zostanie przyznane mnie?
    Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.