  • 1. Data: 2006-09-28 17:34:17
    Temat: redakcja tekstu - dzieło czy zlecenie?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Jak w temacie... Czy redakcja tekstu (adiustacja stylistyczno-jezykowa i
    weryfikacja poprawnosci merytorycznej) moze byc dzielem, czy trzeba zawierac
    umowe o zlecenie?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-09-28 17:45:32
    Temat: Re: redakcja tekstu - dzieło czy zlecenie?
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Tiger napisał(a):
    > Jak w temacie... Czy redakcja tekstu (adiustacja stylistyczno-jezykowa i
    > weryfikacja poprawnosci merytorycznej) moze byc dzielem, czy trzeba zawierac
    > umowe o zlecenie?

    adiustacja nie jest przejawem indywidualnej dzialalnosci o charakterze
    tworczym. Wiec bardziej zlecenie, niz dzielo.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 3. Data: 2006-09-28 18:54:21
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    stylistyczno-jezykowa i

    > adiustacja nie jest przejawem indywidualnej dzialalnosci o
    charakterze
    > tworczym. Wiec bardziej zlecenie, niz dzielo.

    Chyba nie każde dzieło musi mieć twórczy charakter, wtedy standardowe
    koszty uzyskania 20%.

    wa

  • 4. Data: 2006-09-28 18:54:21
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Dziekuje :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-09-28 20:23:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Bungo wrote:

    > adiustacja nie jest przejawem indywidualnej dzialalnosci o charakterze
    > tworczym. Wiec bardziej zlecenie, niz dzielo.

    IMVHO wywiodłeś prawidłowy wniosek z błędnych przesłanek :)
    "twórczość" nie ma przecież NIC do klasyfikacji rodzaju umowy cywilnej.
    O tym czy coś *jest* dziełem decydują elementy wymienione w K.C.
    (możliwość "przekazania", odpowiedzialność i zapłata za efekt, więc
    nie może wiązać się z określeniem czasu wykonywania, określenie
    terminu wykonania). Czy coś *może* być dziełem zależy czy wymienione
    właściwości mogą być podstawą umowy.

    > pozdrawiam:-)

    Wzajemnie :) - Gotfryd

  • 6. Data: 2006-09-30 14:46:09
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Bungo <b...@g...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > adiustacja nie jest przejawem indywidualnej dzialalnosci o charakterze
    > tworczym. Wiec bardziej zlecenie, niz dzielo.

    Co za bzdura

    Pomalowanie pokoju na żółto to umowa rezultatu czy starannego działania?
    Podpiszesz z malarzem ( pokojowycm) umowę, że będzie się starał malować, a
    Ty mu za to zapłacisz, czy też raczej taką, ze zapłacisz za pomalowanie
    ścian?

    Adiustacja ( konkretnej pozycji) jak najbardziej ma charakter umowy o
    dzieło.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide