    From: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedawanie dodatków
    Date: Mon, 27 Aug 2007 12:23:39 +0200

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Umowa pomiędzy wydawca a producentem dodatku. Pozwie cie producent bo
    > to jego produkt sprzedajesz i to taki ktory nie trafia do normalnej
    > sprzedazy tylko jest "exclusive" dla danego czasopisma.

    A czy jego wiąże jakaś umowa z wydawcą? Rozumiem, że tutaj może w grę
    wchodzić kwestia praw autorskich. Na przykład nie masz prawa sprzedawać
    czegoś co jest darmowe i zostało to podkreślone w licencji (GPL). Czyli
    nie mając formalnie umowy między wydawcą podlegasz tej licencji. Nie
    wiem czy dobrze rozumuję. Nie podoba mi się, że jeśli kupię książkę to
    nie mogę sprzedawać oddzielnie każdej strony.

    > I tylko
    > wydawca ma prawo do jego rozprowadzania po danej cenie wraz z czymś
    > tam (w tym wypadku czasopismem)

    Ale to prawo musi mu dać ustawa a nie to, że on sobie tak wymyślił. W
    sensie, że jego chciejstwo musi być jakoś chronione prawnie.