  • 1. Data: 2007-08-27 07:37:04
    Temat: brak rozwodu i problem z wykupieniem mieszkania
    Od: "zBoleck" <b...@g...pl>

    witam,
    Mam taki problem, od blisko 15 lat mieszkam z matka emerytka w jej sluzbowym
    mieszkaniu, niedawno podjelismy decyzje o wykupie mieszkania na wlasnosc. W
    umowie najmu jest rowniez moj ojciec z uwagi na fakt, ze pomimo tego, ze nie
    byli razem to nie mieli rozwodu. W efekcie administracja nie moze sprzedac
    mieszkania tylko mojej matce chyba, ze sie rozwioda lub podpisza notarialnie
    akt rozdzielnosci majatkowej. Z ojcem nie utrzymowalismy praktycznie
    kontaktu przez te lata. Kilka dni temu skontaktowalem sie z nim w celu
    omowienia problemu i okazalo sie, ze kilka lat temu kupil mieszkanie, w
    ktorym mieszka do dzis. Niestety to dosc mocno komplikuje sytuacje poniewaz
    zgodnie z przepisami mojej matce nie przysluguje mieszkanie sluzbowe jesli
    ma (a w swietle przepisow jako zona ma) inne mieszkanie wlasnosciowe.
    Spoldzielnia mieszkaniowa oczywiscie jeszcze nie wie, ze ojciec ma
    mieszkanie bo pewnie grozilaby nam eksmisja. W tej sytuacji wymagaja rozwodu
    lub spisania rozdzielnosci majatkowej rodzicow i oswiadczenia ojca o
    zrzeczeniu sie praw do mieszkania. Jedyne co mi przychodzi do glowy to
    spisanie rozdzielnosci majatkowej z zatajeniem przed notariuszem faktu, ze
    ojciec posiada mieszkanie wlasnosciowe. Czy jest jakies inne wyjscie z tej
    sytuacji?

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-27 16:39:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "zBoleck" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ojciec posiada mieszkanie wlasnosciowe. Czy jest jakies inne wyjscie z tej

    Rozdzielność majątkowa, to jeszcze nie podział majątku. Niech rodzice
    zrobią tą rozdzielność, Jak spółdzielnia się uprze, to niech rodzice zrobią
    podział majątku, bez tego ojca mieszkania, a później (po wykupie mieszkania)
    sobie o mieszkaniu ojca przypomną i zrobią protokół sprostowania, do tego
    podziału.

  • 3. Data: 2007-08-27 16:49:07
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zrobią podział majątku, bez tego ojca mieszkania, a później (po wykupie
    > mieszkania) sobie o mieszkaniu ojca przypomną i zrobią protokół
    Errata, jeśli to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, to kolejność
    musi być odwrotna.

    1. matka robi darowiznę na ojca tego jego mieszkania
    2. później wprowadzają ustrój rozdzielności majątkowej

    Nie chce mi się szukać teraz podstawy prawnej, ale wynika to z faktu, że
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, to ograniczone prawo rzeczowe i
    nie można się nim dzielić, nabywać w udziałach np. po 1/2 część itp. Więc
    aby tego uniknąć, należy przed wprowadzeniem rozdzielności przenieść to
    prawo, do majątku osobistego jednego z małżonków.

  • 4. Data: 2007-08-27 18:06:43
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > kontaktu przez te lata. Kilka dni temu skontaktowalem sie z nim w celu
    > omowienia problemu i okazalo sie, ze kilka lat temu kupil mieszkanie, w
    > ktorym mieszka do dzis. Niestety to dosc mocno komplikuje sytuacje poniewaz

    Ciekawe jakim cudem notariusz wpisał do umowy tylko jego ... ojciec tez
    musiał cos zataic przed notariuszem.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-08-27 19:00:17
    Od: "Boleck" <b...@g...pl>

> [...]
    > część itp. Więc aby tego uniknąć, należy przed wprowadzeniem
    > rozdzielności przenieść to prawo, do majątku osobistego jednego z

    trzeba to zrobic notarialnie czy wystarczy na pismie niedzy nimi zalatwic?

  • 6. Data: 2007-08-27 19:02:25
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jakim cudem notariusz wpisał do umowy tylko jego ... ojciec tez
    > musiał cos zataic przed notariuszem.

    byc moze... czy cos grozi za takie zatajenie?

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 7. Data: 2007-08-27 21:04:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Boleck" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > trzeba to zrobic notarialnie czy wystarczy na pismie niedzy nimi zalatwic?

    Nieruchomości poprzez notariusza, resztą majątku mogą podzielić się w
    zwykłej formie pisemnej.

  • 8. Data: 2007-08-28 15:48:31
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:M...@n...task.gda.p
    l,
    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> napisał(a):

    > Ciekawe jakim cudem notariusz wpisał do umowy tylko jego ... ojciec
    > tez musiał cos zataic przed notariuszem.

    Że kupuje z majątku odrębnego?
    Wtedy żona nie jest potrzebna.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    W miłości irytujące jest to,
    że jest ona zbrodnią wymagającą wspólnika

  • 9. Data: 2007-08-28 18:08:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Xena" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Że kupuje z majątku odrębnego?
    > Wtedy żona nie jest potrzebna.

    Jest potrzebna, musi potwierdzić, że nabycia mąż dokonuje do majątku
    odrębnego, ze środków pochodzących z tego majątku.

  • 10. Data: 2007-08-28 18:37:28
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:46d464a1$...@n...home.net.pl,
    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Xena" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest potrzebna, musi potwierdzić, że nabycia mąż dokonuje do
    > majątku odrębnego, ze środków pochodzących z tego majątku.

    Jakby Ci to powiedzieć - widziałam na własne oczy wiele aktów notarialnych,
    w których obecna była tylko jedna ze stron i takie właśnie oświadczenie. Nie
    wiem - może notariusze nagminnie łamią prawo - jednak tak jest i już.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Walkę stworzyła przyroda, nienawiść wynalazł człowiek.