  • 1. Data: 2005-02-22 20:22:27
    Temat: Inny numer silnika
    Od: Łukasz Wójcik <l...@g...kropka.pl>

    Witam,

    W marcu zeszłego roku kupiłem samochód od firmy, dużo poniżej ceny
    rynkowej. W tym roku na przeglądzie okazało się, że
    rzeczywiste numery silnika nie są zgodne z numerami w dowodzie
    rejestracyjnym. I nie chodzi o jedną cyfrę ale o cały numer.

    Firma była pierwszym właścicielem. Samochód został kupiony w Polsce i
    serwisowany przez cały czas w autoryzowanej stacji
    obsługi. Firma wystawiła mi dokument, w którym twierdzi, że nie
    wymieniała silnika. Twierdzi też, że odkupi ode mnie ten
    samochód.

    Ja wiem, że również nie wymieniałem silnika i sprawę próbowałem wyjaśnić
    u dealera w Polsce. Niestety okazało się, że dokumenty samochodu są
    zgodne z otrzymanymi z Niemiec gdzie samochód został wyprodukowany. W
    związku z tym zgłosiłem się do biura obsługi klienta (BOK) z tym
    problemem. Niestety dowiedziałem się, że fabryka ma te same numery co ja
    mam w dowodzie, a w wydziale komunikacji powiedzieli, że mogliby to
    sprostować jeśli będę w posiadaniu odpowiednich dokumentów.

    Chciałbym dowiedzieć się czy jest szansa aby zalegalizować ten silnik.
    Niestety nie wiem jakie są procedury oraz ile czasu to może zająć.
    Co zrobić w przypadku gdy silnik okazałby się kradziony? Teoretycznie
    może, bo skoro ja mam numery, których nikt przez 8 lat nie sprawdził to
    ktoś może mieć podobnie - niekoniecznie w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 2. Data: 2005-02-22 20:41:55
    Temat: Re: Inny numer silnika
    Od: "miedza" <n...@p...pl>

    Nie jestem pewien, ale czy przypadkiem od 1.X.04 nr silnika nie jest już
    ważny w karcie rejestracyjnej?

  • 3. Data: 2005-02-22 21:41:47
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Łukasz Wójcik" <l...@g...kropka.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Chciałbym dowiedzieć się czy jest szansa aby zalegalizować ten silnik.
    > Niestety nie wiem jakie są procedury oraz ile czasu to może zająć.
    [...]
    Moim zdaniem wystarczy dokonać odczytu numerów silnika w stacji
    diagnostycznej, która jest upoważniona do dokonywania przeglądów
    rejestracyjnych i ta wyda odpowiedni dokument. Tak było w przypadku mojego
    samochodu kupionego w październiku w Niemczech - w karcie pojazdu nie było
    numeru silnika; za 56 zł został na poczekaniu odczytany i wprowadzony do
    rejestru (to było zresztą warunkiem możliwości opłacenia akcyzy w urzędzie
    celnym). Obecnie nie wpisuje się numeru do dowodu, ale musi być wpisany do
    bazy danych identyfikacyjnych pojazdu.
    WSm