  • 21. Data: 2004-12-10 14:10:55
    Temat: Re: Sprawiedliwy wyrok
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > A co to jest sprawiedliwość?
    > Potrafisz podać uniwersalną definicję? Albo chociaż zestaw cech, którym
    > powinien odpowaidać wyrok, żeby był sprawiedliwy?
    >

    > --
    > Falkenstein
    > Okoliczności obciążające przy wymiarze kary są następujące:
    > 1. idiotyzm oskarżonego; 2. zawracanie d... sądowi; 3. utrudnianie
    > skazania.
    Zadałeś trudne pytanie bo nie istnieje uniwersalna definicja sprawiedliwości.
    Kazdy przypadek niesprawiedliwości powinien być omawiany oddzielnie. W tym
    konkretnym przypadku można pokusić sie jednak o stwierdzenie że sprawiedliwy
    wyrok to taki który zaakceptuje większość społeczeństwa. Jest trochę mało
    danych co do wypadku. Wiemy że zdarzenie miało miejsce na przejściu dla
    pieszych. To sugeruje winę kierującego. Ale to tylko sugestia. Mogło być
    zupełnie inaczej. Zauważ że ja nigdzie nie pisałem o tym wyroku. Nie mam
    zdania bo jest za mało informacji. Zaistniałem bo wkurzyłeś mnie głupim
    tekstem. Tomek

  • 22. Data: 2004-12-10 15:13:05
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 10 Dec 2004 15:10:55 +0100, Tomek <k...@o...pl> napisał:

> [...]
    > zupełnie inaczej. Zauważ że ja nigdzie nie pisałem o tym wyroku. Nie mam
    > zdania bo jest za mało informacji. Zaistniałem bo wkurzyłeś mnie głupim

    1. tnij sygnaturki

    2. czy mam przez to rozumieć ze sprawiedliwość zawsze jest i musi być być
    czyjaś? - społeczeństwa, ludowa, rewolucyjna, Boska, Jana Kowalskiego? Czy
    przypadkiem ze sprawiedliwością nie jest tak jak z d..., że każdy ma swoją?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 23. Data: 2004-12-10 16:14:35
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Okoliczności obciążające przy wymiarze kary są następujące:
    > 1. idiotyzm oskarżonego; 2. zawracanie d... sądowi; 3. utrudnianie
    Chyba tak. I co z tego że każdy ma swoja d.. . I tak inni moga z niej zrobić
    szafkę na buty. Czyli nawet w przypadku własnej d... liczy sie zdanie innych.
    Taką sama abstrakcją jak sprawiedliwość jest prawo. prawo to nic innego jak
    sprawiedliwość zapisana w punktach. Jest tak samo dyspozycyjne jak
    sprawiedliwość. Jest pisane w zalezności od zapotrzebowania społecznego. Tomek

  • 24. Data: 2004-12-10 16:25:06
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 10 Dec 2004 17:14:35 +0100, Tomek <k...@o...pl> napisał:

> [...]
    > zdanie innych.
    > Taką sama abstrakcją jak sprawiedliwość jest prawo.

    Prawo jest konkretne. Przybiera postać przepisów zapisanych w ustawach.

    > prawo to nic innego jak sprawiedliwość zapisana w punktach. Jest tak samo
    > dyspozycyjne jak sprawiedliwość. Jest pisane w zalezności od
    > zapotrzebowaniaspołecznego.

    ergo - wyrok zgodny z prawem zawsze będzie sprawiedliwy?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 25. Data: 2004-12-10 17:21:36
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Okoliczności obciążające przy wymiarze kary są następujące:
    > 1. idiotyzm oskarżonego; 2. zawracanie d... sądowi; 3. utrudnianie
    Piszesz że prawo jest konkretne i ma postać przepisów. To samo napisałem i ja.
    To że coś jest zapisane w dokumentach przez Ciebie nazywanych ustawami wcale
    nie znaczy że nie może być głupie i niesprawiedliwe. Oczywiście że w
    określonych warunkach wyrok zgodny z prawm jest sprawiedliwy. Ten określony
    warunek to zgoda albo brak sprzeciwu większości przy zamianie sprawiedliwości
    w postać pisaną. Dla Niemców zgodna z prawem i sprawiedliwa była eksterminacja
    wielu narodów. Takie mięli prawo. Potem był problem bo trzeba było zamieniać
    znowu sprawiedliwość na prawo pisane bo nie istniały przepisy pozwalające
    osądzić sprawców zbrodni ludobójstwa. A że było zapotrzebowanie na
    sprawedliwośc to je stworzono po fakcie. Prawo na przestrzeni wieków było
    zawsze gumowe, naciągano je w zależności od aktualnych potrzeb. Tomek

  • 26. Data: 2004-12-12 23:00:17
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Tomek napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > konkretnym przypadku można pokusić sie jednak o stwierdzenie że sprawiedliwy
    > wyrok to taki który zaakceptuje większość społeczeństwa.

    W sudanie, czy gdzieś w innym afrykańskim kraju jest takie prawo, że jeśli
    kobieta urodzi nieślubne dziecko to skazują ją na ukamienowanie. Co dziwne
    większość społeczeństwa akceptuje tamtejsze wyroki. Czy to twoim zdaniem
    sprawiedliwe?

    --
    JOHNSON :)

  • 27. Data: 2004-12-13 01:04:31
    Od: nasa <n...@m...com>

    Johnson wrote:
> [...]
    > większość społeczeństwa akceptuje tamtejsze wyroki. Czy to twoim zdaniem

    W polnocnych terenach Nigerii, ktore sa ustawowo islamskie.

  • 28. Data: 2004-12-13 06:53:56
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik nasa napisał(a) w wiadomości news:zU5vd.6601$sU4.6039@trndny01:

    > W polnocnych terenach Nigerii, ktore sa ustawowo islamskie.

    A to co prawo islamskie jest niesprawiedliwe? Przecież większość tamtejszego
    społeczeństwa się z nim zgadza. Więc według tomka to jest sprawiedliwe.

    --
    JOHNSON :)