  • 1. Data: 2004-12-09 15:00:42
    Temat: reklama telefoniczna:(
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam.
    W ciagu 3 dni na stacjonarny moj numer dzwonilo ok 10 firm reklamujac swoje
    towary i zapraszajac mnie na jakies imprezy.....czy da sie cos z tym zrobic
    zeby nie dzwonili?
    Moj numer nie jest zastrzezony, TPSA:(

    Czy to wog. zgodne z prawem?

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2004-12-09 15:23:31
    Temat: Re: reklama telefoniczna:(
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    swoje
    > towary i zapraszajac mnie na jakies imprezy.....czy da sie cos z tym

    Nie, czyn o którym piszesz jest świadczeniem usługi drogą elektroniczną
    (art.2 ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczna) a gdy nie ma z twojej
    strony zamowienia na swiadczenie takiej uslugi, to jest to czyn penalizowany
    (art. 24 ustawy) kara grzywny.

    p.
    W,.

  • 3. Data: 2004-12-09 23:21:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <W...@w...pl.com> napisał w wiadomości

> [...]
    twojej
    > strony zamowienia na swiadczenie takiej uslugi, to jest to czyn

    Mam spore wątpliwości, czy aby na pewno rozmowa telefoniczna jest formą
    usługi świadczonej drogą elektroniczną. W myśl zacytowanej przeze Ciebie
    ustawy świadczenie usługi drogą elektroniczną, to wykonanie usługi, które
    następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów
    teleinformatycznych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej
    obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci
    publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. Prawo
    telekomunikacyjne. Do rozmowy telefonicznej to niestety nie przystaje.

  • 4. Data: 2004-12-10 07:56:57
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. Prawo
    > telekomunikacyjne. Do rozmowy telefonicznej to niestety nie przystaje.

    nie przystaje, bo to nie ta ustawa tylko o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej i odpowiezialnosci za produkt niebezpieczny (zdaje sie art 6 -
    umowy zawierane na odleglosc)

    a zrobic cos z tym fantem oczywiscie mozna wg. nowego prawa
    telekomunikacyjnego przysluguje ci uprawnienie do zmiany numeru jesli
    korzystanie z obecnej jest uciazliwe

    pozdrawiam
    d.