eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 1. Data: 2008-09-04 09:07:07
    Temat: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: a...@g...com

    Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
    jezeli powiadamiany byl przez poczte polska? Czy w chwili wyslania
    poleconego czy moze w chwili odbioru tego poleconego przez klienta?

    Przeciez klient moze nie odbierac poleconych az przekroczy te 2
    tygodnie i wtedy dopiero odebrac.


  • 2. Data: 2008-09-04 09:39:41
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
    > jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?

    Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.

    D.



  • 3. Data: 2008-09-04 09:50:14
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Daniel pisze:

    >> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
    >> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
    > Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.

    A dlaczego tak?
    Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 4. Data: 2008-09-04 10:02:27
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:
    > Daniel pisze:
    >
    >>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
    >>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
    >> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
    >
    > A dlaczego tak?
    > Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?


    Zdanie przeciwne spowodowałoby, że w niektórych sytuacjach
    sprzedający nigdy nie zmieściłby się w 14-dniowym terminie, choćby
    wysłał odpowiedź następnego dnia po złożeniu reklamacji.

    Poza tym sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się. Jeśli 14 dnia
    wysyła list, to znaczy że już się do reklamacji ustosunkował.

    Równie dobrze mógłby listu nie wysyłać, tylko że udowodnienie, że
    ustosunkowanie nastąpiło 14. dnia, a nie później, mogłoby być trudne.

    --
    pozdrawiam!
    Liwiusz


  • 5. Data: 2008-09-04 10:16:56
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.09.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > Daniel pisze:
    >>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
    >>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
    >> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
    > A dlaczego tak?
    > Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?

    Chyba tylko art. 5.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2008-09-04 10:31:32
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:
    > Dnia 04.09.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    >> Daniel pisze:
    >>>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
    >>>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
    >>> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
    >> A dlaczego tak?
    >> Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
    >
    > Chyba tylko art. 5.


    kodeksu cywilnego - dodajmy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz


  • 7. Data: 2008-09-04 10:32:37
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.09.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Poza tym sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się. Jeśli 14 dnia
    > wysyła list, to znaczy że już się do reklamacji ustosunkował.
    > Równie dobrze mógłby listu nie wysyłać, tylko że udowodnienie, że
    > ustosunkowanie nastąpiło 14. dnia, a nie później, mogłoby być trudne.

    No co za problem, może powiedzieć kolegom. Będzie to "ustosunkowanie" w
    rozumieniu Ustawy, czy raczej jednak nie?

    --
    Marcin


  • 8. Data: 2008-09-04 10:49:49
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:
    > Dnia 04.09.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    >> Poza tym sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się. Jeśli 14 dnia
    >> wysyła list, to znaczy że już się do reklamacji ustosunkował.
    >> Równie dobrze mógłby listu nie wysyłać, tylko że udowodnienie, że
    >> ustosunkowanie nastąpiło 14. dnia, a nie później, mogłoby być trudne.
    >
    > No co za problem, może powiedzieć kolegom. Będzie to "ustosunkowanie" w
    > rozumieniu Ustawy, czy raczej jednak nie?


    Przede wszystkim kupujący i sprzedający powinni ustalić w jaki sposób
    poinformowanie się odbędzie, można ustalić, że odbędzie się drogą
    telefoniczną. Od rozstrzygania sporów są sądy. Natomiast z powyższego
    nie wynika, że w 14-dniowym terminie sprzedawca ma zagwarantować
    dostarczenie odpowiedzi pocztą do kupującego pocztą, bo jest
    niewykonalne zadanie.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz


  • 9. Data: 2008-09-04 11:14:44
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    >>>>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
    >>>>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
    >>>> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
    >>> A dlaczego tak?
    >>> Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
    >> Chyba tylko art. 5.
    > kodeksu cywilnego - dodajmy.

    tzn że sprzedawca może wysłać ostatniego dnia list polecony, który może
    przyjść tydzień później i jest kryty?

    A co jak list w ogóle nie przyjdzie?


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 10. Data: 2008-09-04 11:19:07
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:
    > Liwiusz pisze:
    >
    >>>>>> Kiedy liczy sie ze klient zostal powiadomiony o wyniku reklamacji
    >>>>>> jezeli powiadamiany byl przez poczte polska?
    >>>>> Liczy sie dzien wyslania powiadomienia.
    >>>> A dlaczego tak?
    >>>> Czy możesz to czmś poprzeć? Jakiś zapis? Wyrok?
    >>> Chyba tylko art. 5.
    >> kodeksu cywilnego - dodajmy.
    >
    > tzn że sprzedawca może wysłać ostatniego dnia list polecony, który może
    > przyjść tydzień później i jest kryty?

    Tak. Rozumowanie przeciwne prowadzi do absurdu, że sprzedawca wysyła
    odpowiedź na następny dzień, klient czeka z odebraniem 14 dni awizacji,
    a potem twierdzi, że sprzedawca nie wyrobił się w terminie.

    >
    > A co jak list w ogóle nie przyjdzie?

    To się składa reklamację na poczcie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1