    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sposób na lichwę czy bląd UOKiK?
    Date: Fri, 24 Aug 2007 11:35:26 +0000 (UTC)

    Dnia 24.08.2007 Dante <d...@w...vp.pl> napisał/a:
    > Jak dla mnie świetna luka.
    > Kupuje jakieś cudo na allegro za 100tyś,
    > i zwracam po 10 dniach,
    >
    > Potem sobie czekam na moje kasę + odsetki.
    > Super operacja, lepsza niż lokata, a nawet FI.
    >

    > Art. 3. 1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    > powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie
    > odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć
    > wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska
    > (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć
> [...]

    No ale co w związku z tym? To nic nie zmienia w kwestii tego, że można
    przedmiot oddać i zażądać ustawowych odsetek. Problem tylko w tym, że takie
    odsetki za te powiedzmy 20 dni "niemania" forsy, nawet liczone od kwoty 100
    tys zł, to nadal marne 500 zł, a podejrzewam, że zachodu z tym będzie niemożebnie
    dużo. Zwłaszcza, że spedycja towaru za 100 tys zł kosztuje dużo (bo trzeba
    ubezpieczyć) i tego nikt nie zwróci. A nawet jeśli zwróci (tutaj zdania są
    podzielone, czy koszta dostawy podlegają zwrotowi), to i tak trzeba towar odesłać,
    co też kosztuje tyle samo. Podejrzewam, że niekoniecznie dużo mniej niż te 500 zł
    odsetek.

    (a tak w ogóle, to zacytowałeś nie ten fragment ustawy. Zakup w Internecie
    to nie umowa zawierana poza lokalem, tylko umowa zawierana na odległość.
    Przepisy podobne, ale jednak inne)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/