  • 1. Data: 2003-03-06 12:28:24
    Temat: Spolka - jaka umowe podpisac?
    Od: "tomwis" <t...@w...pl>

    Witam.

    Mam pewien dylemat. Nie za bardzo orientuje sie w prawie a chce podpisac
    umowe o zawarciu spolki z moim przyjacielem. Wspolnie otwieramy nieduzy pub.
    Chcialbym wiedziec jaka warto umowe podpisac i co sie z tym wiaze? Czy ma
    byc to spolka zoo, cywilna, jawna?

    Tomek Wisniewski

  • 2. Data: 2003-03-06 13:13:40
    Temat: Re: Spolka - jaka umowe podpisac?
    Od: "WicioSprycio" <w...@p...onet.pl>

    w przypadku pubu to chyba cywilna najbardziej będzie odpowiednia.
    -w cywilnej uczestnicy odpowiadają swoim majatkiem za poczynania spółki,
    -jawna jest zawiazywana wtedy gdy potrzebna jest wieksza wiarygodność czyli
    jakies biuro nieruchomości, rachunkowe ( o ile się nie mylę)
    - z o o zawiązuje sie wtedy gdy potrzebna jest w kontraktach spółki
    wiarygodność finansowa (niezbędny kapitał założycielski ok 50 tys. ) w zoo
    udziałowcy NIE odpowiadają kapitałem prywatnym za poczynania spółki, a tylko
    załozycielskim.

  • 3. Data: 2003-03-06 13:54:15
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    WicioSprycio lekkie bzdury napisał(a) w wiadomości: ...

    >w przypadku pubu to chyba cywilna najbardziej będzie odpowiednia.
    >-w cywilnej uczestnicy odpowiadają swoim majatkiem za poczynania spółki

    ... z tym mogę się zgodzić ...
    ,
    >-jawna jest zawiazywana wtedy gdy potrzebna jest wieksza wiarygodność czyli
    >jakies biuro nieruchomości, rachunkowe ( o ile się nie mylę)

    ... mylisz się. Spółka jawna - najważniejsza rzecz - jest spółką PRAWA
    HANDLOWEGO - i to prawo ją reguluje; społka cywilna jest tak czy inaczej
    UMOWĄ z kodeksu cywilnego...

> [...]
    >wiarygodność finansowa (niezbędny kapitał założycielski ok 50 tys. ) w zoo
    >udziałowcy NIE odpowiadają kapitałem prywatnym za poczynania spółki, a

    ... jaka wiarygodność? Sp. z o.o wiarygodne! haha!!

    czarny

  • 4. Data: 2003-03-06 17:34:42
    Od: Andrzej Trafor <t...@t...pl>

    Czarny wrote:

    A, jaka forme spolki wybrac w przypadku dzialalnosci handlowej (import -
    dalsza odsprzedaz)

    Trafor

  • 5. Data: 2003-03-07 12:43:12
    Od: "WicioSprycio" <w...@p...onet.pl>

    > A, jaka forme spolki wybrac w przypadku dzialalnosci handlowej (import -
    > dalsza odsprzedaz)

    Wydaje mi sie ze po prostu spólke cywilna.