  • 1. Data: 2005-07-13 19:28:17
    Temat: Spolka cywilna i nazwiska w nazwie firmy.
    Od: "Piotrek" <c...@c...pl>

    Witam.

    Jest sobie spolka cywilna zalozona 5 lat temu.
    Jestem jednym z dwoch wspolwlascicieli, siedziba firmy jest w mieszkaniu
    jednego z tych wspolwlascicieli. Teraz jedna z tych osob zmienia adres
    zamiaszkania, trzeba wiec wyrobic nowe zgloszenia do urzedu miasta,
    aktualizacja zgloszenia NIP i Regon. Chce wiec skorzystac z okazji i pozbyc
    sie nazwisk z nazwy firmy.
    Dotychczas nazwa firmy brzmiala: Zaklad wiertniczo-geologiczno-geodezyjny,
    K.Kowalski, N.Nowak. Przy zakupach byl problem z fakturami, zbyt dluga nazwa
    firmy i poprostu nie miescila sie ona w odpowiednich rubrykach, czesto wiec
    byly brane faktury bez nazwisk i do takich faktur uczepila sie skarbowka,
    ich argumentacja nazwa firmy na fakturze nie jest zgodna z nazwa firmy
    zgloszona do urzedu miasta, do identyfikacji NIP i Regon.
    Bylem juz w urzedzie miasta i pani z okienka twierdzi, ze jesli jest to
    spolka cywilna, to musza byc w nazwie firmy podane nazwiska wspolwlascicieli
    i nie da sie ich usunac.
    Czy tak jest w istodzie?
    Jesli firma ma np. 8 wspolwlascicieli to jej nazwa wraz z tymi 8 nazwiskami
    moze zajmowac nawet z 4 linijki, dla mnie to jakis absurd.
    Znam spolki cywilne, ktore nie maja podanych w nazwie firmy nazwisk
    wspolwlascicieli, niesety sa z innego miasta niz ja, ale chyba przeciez
    prawo jest jedno w tej kwesti takie ogolno-krajowe a nie lokalne.
    Na co sie powolac aby taka pania z okienka uswiadomic?

    Pozdro
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-07-13 19:32:52
    Temat: Re: Spolka cywilna i nazwiska w nazwie firmy.
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawo jest jedno w tej kwesti takie ogolno-krajowe a nie lokalne.
    > Na co sie powolac aby taka pania z okienka uswiadomic?

    Panienka z okienka ma racje. SC to wspolnie prowadzona dzialalnosc
    gospodarcza osob fizycznych. A firma osoby fizycznej jest jej imie i
    nazwisko - art. 43(4) kc.

    Dan

  • 3. Data: 2005-07-14 08:21:45
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Zarejestrujcie po prostu nazwę skróconą ZWGG Kowalski i Nowak s.c. zmieści
    się w większości formularzy.
    Jacek

  • 4. Data: 2005-07-14 08:26:39
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 21:32:52 +0200, dan napisał(a):

    > Panienka z okienka ma racje. SC to wspolnie prowadzona dzialalnosc
    > gospodarcza osob fizycznych. A firma osoby fizycznej jest jej imie i
    > nazwisko - art. 43(4) kc.

    ale jest coś takiego jak nazwa skrócona ( czy podobnie ), którą można
    stosować w fakturach i innych dokumentach.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-07-14 17:22:17
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 lip o godzinie 21:28, na pl.soc.prawo, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > zamiaszkania, trzeba wiec wyrobic nowe zgloszenia do urzedu miasta,
    > aktualizacja zgloszenia NIP i Regon. Chce wiec skorzystac z okazji i pozbyc

    Ekhmm... wKF
    Dlaczego posiadacie *jeszcze* nazwiska w nazwie *spółki cywilnej* ?
    Nie przekształciliście się jeszcze?
    Przecież prowadzenie DG w formie spółki cywilnej prowadzą indywidulani
    *przedsiębiorcy* - kilka lat temu był obowiązek przekształcenia *starych*
    spółek.

> [...]
    > spolka cywilna, to musza byc w nazwie firmy podane nazwiska wspolwlascicieli

    We wpisie do EWG powinny byc dwa odrębne wpisy:
    1. Zakład Wiertniczo-Geologiczno-Geodezyjny K.Kowalski
    2. Zakład Wiertniczo-Geologiczno-Geodezyjny N.Nowak

    Dopiero Ci dwaj przedsiębiorcy prowadzą DG w formie spółki cywilnej.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2005-07-14 19:23:00
    Od: "Piotrek" <c...@c...pl>

    Witam.

> [...]
    > Przecież prowadzenie DG w formie spółki cywilnej prowadzą indywidulani
    > *przedsiębiorcy* - kilka lat temu był obowiązek przekształcenia *starych*
    Byl i to jak najbardziej, i nawet takie przeksztalcenie bylo zrobione, ale
    po mniejwiecej poltora roku, moj urzad miasta stwierdzil, ze tak defakto
    spoka cywilna nadal pozostaje spolka i kazal nam ponownie dokonac zmiany
    polegajacej na ponownym dodaniu do nazwy literek s.c.
    Wyglada ta tak jakby chodzilo im wylacznie o zalatanie dziury w budzecie i
    wyciagniecie jak najwiecej kasy od drobnych przedsiebiorcow. Bo poco
    najpierw kazac wymazywac spolke cywilna aby po jakims czasie ponownie ja
    dodawac do nazwy firmy.

    [...]
> [...]
    > 2. Zakład Wiertniczo-Geologiczno-Geodezyjny N.Nowak
    >
    > Dopiero Ci dwaj przedsiębiorcy prowadzą DG w formie spółki cywilnej.
    Mam dwa odrebne wypisy dla kazdej osoby oddzielnie, jednak na wypisie pisze,
    ze osoba prowadzi dzialalnosc pod nazwa zaklad taki a taki i te nieszczesne
    nazwiska, podobno tak byc musi. I tak jest na wypisie do ewidencji
    gospodarczej jednego i drugiego wspolnika, oczywiscie kazdy ma swoj wpis
    wystawiony na swoje nazwisko.

    Pozdro
    Piotrek