  • 1. Data: 2005-07-13 17:59:10
    Temat: Czy to jest zgodne z prawem-sprzedaż samochodu
    Od: Łukasz <d...@w...pl>

    Licytowałem samochód na aukcji
    Koleś oczywiście odwołał oferty.Ale nie od to tylko chodzi,zaznaczył w
    aukcji że samochód bezwypadkowy
    Oto ciekawa aukcja http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52032463

    Kupił rozbity samochód miesiąc temu i teraz sprzedaje jako bezwypadkowy.Poza
    tym licznik cofniety z ponad 200tyś km do 80tys.Czy to jest zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2005-07-13 18:06:27
    Temat: Re: Czy to jest zgodne z prawem-sprzedaż samochodu
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Łukasz napisał(a):
    > Licytowałem samochód na aukcji
    > Koleś oczywiście odwołał oferty.Ale nie od to tylko chodzi,zaznaczył w
    > aukcji że samochód bezwypadkowy

    Jest to sprzeczne tylko z regulaminem Allegro.

> [...]
    > tym licznik cofniety z ponad 200tyś km do 80tys.Czy to jest zgodne z prawem?

    Jesli mu to udowodnisz (po zakupie auta) to mozesz wystapic z
    roszczeniem cywilnym przeciwko niemu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-07-13 18:19:11
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Łukasz" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Licytowałem samochód na aukcji
    > Koleś oczywiście odwołał oferty.

    Mozna dochodzic wydania samochodu. Gosc nie ustalil w warunkach aukcji ceny
    minimalnej. Nie ma tez informacji o mozliwosci odwolania aukcji.

> [...]
    > bezwypadkowy.Poza
    > tym licznik cofniety z ponad 200tyś km do 80tys.Czy to jest zgodne z

    To usilowanie oszustwa i jest przestepstwem. Ty brales udzial w tej aukcji z
    zamiarem zakupu tego auta wiec jestes pokrzywdzonym.

    Dan

  • 4. Data: 2005-07-13 18:23:38
    Od: Łukasz <d...@w...pl>

    Użytkownik "Mithos" napisał w wiadomości

    > Jest to sprzeczne tylko z regulaminem Allegro.

    Akurat o to mi nie chodzi:)

    > Jesli mu to udowodnisz (po zakupie auta) to mozesz wystapic z
    > roszczeniem cywilnym przeciwko niemu.

    Tzn że można takie rzeczy sobie robić i nie trzeba sie obawiać żadnych
    konsekwencji?

  • 5. Data: 2005-07-13 18:26:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    dan napisał(a):

    > Mozna dochodzic wydania samochodu. Gosc nie ustalil w warunkach aukcji ceny
    > minimalnej. Nie ma tez informacji o mozliwosci odwolania aukcji.

    Na jakiej to niby podstawie? Widzisz tam zwyciezce aukcji ? Bo jedyne co
    zrobil sprzedawca to zlamal regulamin Allegro.

    > To usilowanie oszustwa i jest przestepstwem. Ty brales udzial w tej aukcji z
    > zamiarem zakupu tego auta wiec jestes pokrzywdzonym.

    Trzeba jeszcze udowodnic to oszustwo.

    A drugie zdanie to bzdura.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-07-13 18:27:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Łukasz napisał(a):

    > Tzn że można takie rzeczy sobie robić i nie trzeba sie obawiać żadnych
    > konsekwencji?

    Poniosles jakas strate? Ktos inny poniosl? Mozesz udowodnic, to co
    twierdzisz ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-07-13 18:37:40
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Na jakiej to niby podstawie? Widzisz tam zwyciezce aukcji ? Bo jedyne co
    > zrobil sprzedawca to zlamal regulamin Allegro.

    No chyba nie jedyne.

    art. 701 kc
    § 3. Ogłoszenie, a także warunki aukcji albo przetargu mogą być zmienione
    lub odwołane tylko wtedy, gdy zastrzeżono to w ich treści.

    § 4. Organizator od chwili udostępnienia warunków, a oferent od chwili
    złożenia oferty zgodnie z ogłoszeniem aukcji albo przetargu są obowiązani
    postępować zgodnie z postanowieniami ogłoszenia, a także warunków aukcji
    albo przetargu.

    > Trzeba jeszcze udowodnic to oszustwo.

    No chyba wystarczajacym dowodem sa obydwa przedstawione ogloszenia.

    > A drugie zdanie to bzdura.

    ?

    Jakies uzasadnienie?

    Bo kto ma byc niby pokrzywdzony usilowaniem, jesli nie osoba majaca
    bezposredni zamiar zakupu samochodu i to tylko w wyniku tego ze zostala
    wprowadzono w blad co do jego cech?

    Dan

  • 8. Data: 2005-07-13 18:42:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    dan napisał(a):

> [...]
    > postępować zgodnie z postanowieniami ogłoszenia, a także warunków aukcji

    A co na to regulamin Allegro? Czy nie dopuszcza on odwolania oferty ?

    > No chyba wystarczajacym dowodem sa obydwa przedstawione ogloszenia.

    Chyba nie sa.

    > Jakies uzasadnienie?
    >
    > Bo kto ma byc niby pokrzywdzony usilowaniem, jesli nie osoba majaca
    > bezposredni zamiar zakupu samochodu i to tylko w wyniku tego ze zostala
    > wprowadzono w blad co do jego cech?

    A jakie to straty poniosla to osoba, ze jest pokrzywdzona?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-07-13 18:42:08
    Od: Łukasz <d...@w...pl>

    Użytkownik "Mithos" napisał w wiadomości

    > Poniosles jakas strate? Ktos inny poniosl? Mozesz udowodnic, to co
    > twierdzisz ?

    Wiesz mało brakło a byłbym stratny i to sporo.Nie ja wygrałem aucje ale i
    tak mialem ten samochód kupić po zapewnieniach o tym jaki on mało uzywany i
    bezwypadkowy stan idealny.Przypadkiem trafilem na tą drugą aukcję a że mam
    możliwość sprawdzenia czy to na pewno ten sam samochód więc sprawdziłem i
    obawy się potwierdziły.Sprzedający po pytaniu dlaczego mnie oszukuje
    powiedział żebym się pie..... i mogę go w d... pocałowac a i tak nic mu nie
    zrobie.

  • 10. Data: 2005-07-13 18:45:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Łukasz napisał(a):

> [...]
    > obawy się potwierdziły.Sprzedający po pytaniu dlaczego mnie oszukuje
    > powiedział żebym się pie..... i mogę go w d... pocałowac a i tak nic mu nie

    Ale stratny nie jestes. A jesli jestes to mozesz dochodzic swoich strat
    przed sadem.

    --
    pozdrawiam
    Mithos