    From: "Piotrek" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spolka cywilna i nazwiska w nazwie firmy.
    Date: Wed, 13 Jul 2005 21:28:17 +0200

    Witam.

    Jest sobie spolka cywilna zalozona 5 lat temu.
    Jestem jednym z dwoch wspolwlascicieli, siedziba firmy jest w mieszkaniu
    jednego z tych wspolwlascicieli. Teraz jedna z tych osob zmienia adres
    zamiaszkania, trzeba wiec wyrobic nowe zgloszenia do urzedu miasta,
    aktualizacja zgloszenia NIP i Regon. Chce wiec skorzystac z okazji i pozbyc
    sie nazwisk z nazwy firmy.
    Dotychczas nazwa firmy brzmiala: Zaklad wiertniczo-geologiczno-geodezyjny,
    K.Kowalski, N.Nowak. Przy zakupach byl problem z fakturami, zbyt dluga nazwa
    firmy i poprostu nie miescila sie ona w odpowiednich rubrykach, czesto wiec
    byly brane faktury bez nazwisk i do takich faktur uczepila sie skarbowka,
    ich argumentacja nazwa firmy na fakturze nie jest zgodna z nazwa firmy
    zgloszona do urzedu miasta, do identyfikacji NIP i Regon.
    Bylem juz w urzedzie miasta i pani z okienka twierdzi, ze jesli jest to
    spolka cywilna, to musza byc w nazwie firmy podane nazwiska wspolwlascicieli
    i nie da sie ich usunac.
    Czy tak jest w istodzie?
    Jesli firma ma np. 8 wspolwlascicieli to jej nazwa wraz z tymi 8 nazwiskami
    moze zajmowac nawet z 4 linijki, dla mnie to jakis absurd.
    Znam spolki cywilne, ktore nie maja podanych w nazwie firmy nazwisk
    wspolwlascicieli, niesety sa z innego miasta niz ja, ale chyba przeciez
    prawo jest jedno w tej kwesti takie ogolno-krajowe a nie lokalne.
    Na co sie powolac aby taka pania z okienka uswiadomic?

    Pozdro
    Piotrek