  • 1. Data: 2005-04-25 12:39:47
    Temat: Spółka Cywilna w UE, USA - odpowiednik
    Od: "Irro" <Z...@n...pl>

    Witajcie,
    sprawa dość pilna, szukam nie tyle samego tłumaczenia (ale też!), co po
    prostu
    odpowiednika polskiej spółki cywilnej.
    Znalazłem "civil law partnership" lub "partnership", ale nie było to jasne
    dla
    angola (UK) ani belga. Opisowo jakoś doszliśmy, ale pytanie, czy w tamtym
    (BE,
    UK) systemie prawnym jest taka konstrukcja, jak sp. cywilna, Tzn.
    nierejestrowana w KRS działalność min. 2 partnerów ALBO sp. jawna?

    dzięki za pomoc

    Irro

  • 2. Data: 2005-04-25 17:05:55
    Temat: Re: Spółka Cywilna w UE, USA - odpowiednik
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Irro napisał(a):
    > Witajcie,
    > sprawa dość pilna, szukam nie tyle samego tłumaczenia (ale też!), co po
    > prostu
    > odpowiednika polskiej spółki cywilnej.

    hmmm,
    Niemcy są w UE. W niemczech jest tzw GbR (Gesellschaft bürgerliches
    Rechts), znaczy masz konstrukcję.

    > czy w tamtym
    > (BE,
    > UK) systemie prawnym jest taka konstrukcja, jak sp. cywilna, Tzn.
    > nierejestrowana w KRS działalność min. 2 partnerów ALBO sp. jawna?

    ty sie zdecyduj czy pytasz o sp. cywilna czy jawna?

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 3. Data: 2005-04-26 07:29:34
    Od: "Irro" <Z...@n...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@f...i.d.p.l> napisał w wiadomości

    > ty sie zdecyduj czy pytasz o sp. cywilna czy jawna?

    chodzi o cywila + jawna (czyli dodatkowo pytałem o odpowiednik jawnej)

    dzięki za pomoc

    Irro

  • 4. Data: 2005-04-26 16:11:15
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Irro napisał(a):
    > Użytkownik "stern" <s...@f...i.d.p.l> napisał w wiadomości

    > chodzi o cywila + jawna (czyli dodatkowo pytałem o odpowiednik jawnej)

    noto w niemczech masz jeszcze tzw OHG (Offene Handelsgesellschaft),
    odpowiadającą naszej jawnej.

    A co do tych krajow o ktorych pytasz, to niestety nie mam zielonego
    pojęcia. Zapytaj na grupie prawniczej z odpowiedniego kraju.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911