  • 1. Data: 2005-04-25 11:52:00
    Temat: Mandat a nieważny DO
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam,

    Sytuacja taka: mandat za jazdę bez biletu (autobus) wypisany na
    _nieważny_ dokument tożsamości. Jak wygląda status takiego mandatu?
    trzeba go zapłacić? jak postąpić?

    --
    [ sjf | JID:sjf[at]chrome[dot]pl | gg:2604451 | PGP/GPG ID: 0x74564AF3 ]
    [ Zbieram na procka, dorzuć 1PLN --> mBank 23 114020040000380223576700 ]

  • 2. Data: 2005-04-25 11:55:27
    Temat: Re: Mandat a nieważny DO
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    ..:: sjf ::.. napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Sytuacja taka: mandat za jazdę bez biletu (autobus) wypisany na
    > _nieważny_ dokument tożsamości. Jak wygląda status takiego mandatu?
    > trzeba go zapłacić? jak postąpić?

    A czemu nie trzeba go zaplacic? Nawet jak podasz nieprawdziwe dane to
    nie zwalnia Cie to z obowiazku zaplacenia. Inna kwestia ze sciagalnoscia
    takiego mandatu.

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 3. Data: 2005-04-25 12:01:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości
    > Sytuacja taka: mandat za jazdę bez biletu (autobus) wypisany na
    > _nieważny_ dokument tożsamości. Jak wygląda status takiego mandatu?
    > trzeba go zapłacić? jak postąpić?

    Z jakiego powodu ten dokument był nieważny i czy dane wypisane w
    wezwaniu do zapłaty (bo to nie mandat!) są zgodne z rzeczywistością?

  • 4. Data: 2005-04-25 13:17:39
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Pewnego dnia datowanego 2005-04-25 14:01 niejaki(a) Robert Tomasik

    chodzi o to, że:
    1) dane sa nieważne
    2) dokument został wymieniony na nowy

  • 5. Data: 2005-04-25 13:48:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > chodzi o to, że:
    > 1) dane sa nieważne

    Co to znaczy "nieważne". Albo są prawdziwe i wówczas ważność dokumentu
    jest bez znaczenia. Albo są fałszywe i wówczas pasażer popełnił
    przestępstwo, a jedynym problemem może być ustaleniem sprawcy.

    > 2) dokument został wymieniony na nowy

    Ale w czasie wypisywania wezwania dokument ten był we władaniu osoby,
    która była jego właścicielem, czy ktoś inny się posłużył cudzym
    dokumentem.

    Ani ja, ani nikt inny na grupie szklanej kuli nie ma. jeśli nie opiszesz
    sytuacji, to trudno udzielić Ci rozsądnej odpowiedzi.