  • 1. Data: 2005-04-25 09:51:51
    Temat: 180 dni zwolnienia ciążowego i co dalej
    Od: "malgos" <M...@t...lodz.pl>

    Mam pytanie, od 3 miesiąca ciązy jestem na zwolnieniu, i teraz minęło
    wlasnie 180 dni i księgowośc w mojej firmie twierdzi ze nie mogą mi dalej
    placici za zwolnienie bo muszę mieć orzeczenie od lekarza Zusowskiego, że
    rokuje powrót do zdrowia, ponoć ciężarne traktowane śa teraz tak jak kazdy
    inny na zwolnieniu i po pół roku trzeba sie starac o rente.
    czy ktoś z Was to przerabiał i jak to było załatwiane w Zusie, ja mam
    jeszcze problem taki ze termin porodu mam za 6 dni wiec nei sadze zeby
    zdązyla z tymi papierami wszytskimi isc do lekarza prowadzacego do Zusu i
    jesczez tam pewnei na tę komisje sie czeka, co jak ja w międzyczasie urodze,
    na jakiej podstawie lekarz w Zusie stwierdzi czy moje zwolnienie bylo
    zasadne, nie rozumiem zupelnie tego przepisu.

    Za wszelkei info dziekuje

  • 2. Data: 2005-04-25 14:47:18
    Temat: Re: 180 dni zwolnienia ciążowego i co dalej
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "malgos" <M...@t...lodz.pl> napisał w
    wiadomości news:d4iejk$27o$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    bylo
    > zasadne, nie rozumiem zupelnie tego przepisu.

    Zakład pracy powinien był doręczyć Ci wniosek o przedłużenie okresu
    wypłaty zasiłku chorobowego ponad 180 dni i udzielić odpowiednich
    informacji. Taki wniosek doręcza się pracownikowi przed przekroczeniem
    przez niego 120 dni zwolnienia chorobowego.
    Skoro jednak termin porodu jest za kilka dni, to powinnaś złożyć u
    pracodawcy wniosek o udzielenie urlopu macierzyńskiego od dnia
    następnego po wykorzystaniu zasiłku chorobowego (co najmniej 2
    tygodnie urlopu macierzyńskiego można wykorzystać przed porodem i
    lekarz orzecznik ZUS często odmawia ciężarnej przedłużenia wypłaty
    zasiłku chorobowego ponad 180 dni).
    Okres wypłaty zasiłku chorobowego rozpoczętego po 8 lutego br. wynosi
    182 dni i nie podlega przedłużeniu.
    Wniosek o rentę nie może być w tej chwili rozważany.

    wa