  • 1. Data: 2007-04-01 11:20:55
    Temat: Spółdzielnia i czynsz....
    Od: "Anna LT" <l...@w...pl>

    Witam,

    Sytuacja wygląda tak, że spółdzielnia podniosła ponad 100 % ceny za garaże.
    Wszyscy właściciele garaży to emeryci, ludzie starzy, którzy nie mają zbyt
    dużo pieniędzy.
    Cena do tej pory wynosiła 21 zł /miesiąc za tzw. eksploatację
    obecnie od 1 kwietnia ma wynosić 46,04 zł, w tym eksploatacja 37,74 a 8,30
    VAT.

    W związku z powyższym mam kilka pytań do tęższych od mojej głów i znawców
    prawa:
    1. Czy są w Polsce jakieś ustawy, rozporządzenia które regulują sprawy
    podnoszenia i wyznaczania cen czynszów i eksploatacji za mieszkania i
    garaże?
    Jeśli są to jakie?
    2. Czy Spółdzielnia może sobie dowolnie podnosić czynsz (napisali w
    uzasadnieniu, że "wzrost opłat spowodowany jest zmianą odpisu na fundusz
    remontowy w związku z niezbędnymi potrzebami remontowymi, wzrostem kosztów
    administrowania, zarządzania i eksploatacji - ubezpieczenie, usługi,
    materiały)? Żadnych remontów itd Spółdzielnia nie wykonuje w obrębie budynku
    garażowego, ani nawet w pobliżu. Kilka lat temu wyremontowali dach i
    otynkowali garaże i na tym koniec.
    3. Czy jeśli wspólnie wszyscy właściciele garaży napiszą odwołanie od
    Uchwały Rady Nadzorczej, na podstawie której wzrosła opłata za garaże, to
    coś w ogóle wskórają?
    4. Co robić, co radzicie w takiej sytuacji?

    W imieniu wyzyskiwanych (w moim i ich odczuciu) staruszków prosze o rady

    pozdrawiam
    Anna Tomczyk

  • 2. Data: 2007-04-01 12:16:57
    Temat: Re: Spółdzielnia i czynsz....
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Anna LT napisał(a):
> [...]
    > 4. Co robić, co radzicie w takiej sytuacji?
    >
    > W imieniu wyzyskiwanych (w moim i ich odczuciu) staruszków prosze o rady

    1. przeczytać dokładnie umowę najmu dot. garażu.
    2. zaskarżyć uchwałę Rady Nadzorczej - można juz do Sądu lub do Walnego
    Zgromadzenia przedstawicieli ( członków).
    3. zażądać szczegółowego wyliczenia podwyżki i uzasadnienia.

    Pozdrawiam
    Michał

    PS.
    Zebrać wszelkie przepisy jak: statut, regulamin dot. zasad remontów
    itp., uchwałę rady nadzorczej plus wniosek Zarządu w tej sprawie.

  • 3. Data: 2007-04-01 14:56:43
    Od: "Anna LT" <l...@w...pl>

> [...]
    > Zebrać wszelkie przepisy jak: statut, regulamin dot. zasad remontów itp.,
    > uchwałę rady nadzorczej plus wniosek Zarządu w tej sprawie.

    No tak, tylko skąd ja tą uchwałę wezmę?
    Tekst uchwał nie jest ogólnie dostępny - niestety.
    A od dobrej woli pewnie zależy kogoś w Spółdzielni, czy mi udostępni ten
    tekst...
    Statut jest baaardzo ogólnikowy i nic właściwie w tej sprawie z niego nie
    wynika,
    a regulaminu dotyczącego remontów Spółdzielnia nie posiada.
    Jest jedynie regulamin:
    - rozliczania kosztów dostaw ciepła do budynków.......
    - okreslający obowiązki Spółdzielni i Członków w zakresie napraw WEWNĄTRZ
    lokali....
    - rozliczania kosztów dostaw wody...
    - porządku domowego i współżycia mieszkańców....

    i niestety ale w żadnym z w/w nie ma konkretnie nic na temat tzw. remontów
    na zewnątrz wykonywanych przez Spółdzielnię.

    pozdr
    alt

  • 4. Data: 2007-04-01 15:00:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Anna LT napisał(a):
> [...]
    > Wszyscy właściciele garaży to emeryci, ludzie starzy, którzy nie mają zbyt

    Spółdzielnia to spółdzielcy.

    > Cena do tej pory wynosiła 21 zł /miesiąc za tzw. eksploatację
    > obecnie od 1 kwietnia ma wynosić 46,04 zł, w tym eksploatacja 37,74 a 8,30
    > VAT.

    To niech odstąpią komuś te garaże. Skoro ich nie stać na podwyżkę o 25zł
    miesięcznie, to na samochód też ich nie stać. Więc po co garaż?

    [ciach]

    > 3. Czy jeśli wspólnie wszyscy właściciele garaży napiszą odwołanie od
    > Uchwały Rady Nadzorczej, na podstawie której wzrosła opłata za garaże, to
    > coś w ogóle wskórają?

    A byli na zebraniu?

    > 4. Co robić, co radzicie w takiej sytuacji?

    Primo: chodzić na zebrania.
    Secundo: pozbyć się najwyraźniej niepotrzebnych garaży.

    > W imieniu wyzyskiwanych (w moim i ich odczuciu) staruszków prosze o rady

    ROTFL

    Myślałaś o karierze na scenie dramatycznej? ;)

  • 5. Data: 2007-04-01 15:07:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Anna LT napisał(a):
    > No tak, tylko skąd ja tą uchwałę wezmę?

    ze spółdzielni

    > A od dobrej woli pewnie zależy kogoś w Spółdzielni, czy mi udostępni ten
    > tekst...

    prawo spółdzielcze, art.18§2. Członek spółdzielni ma prawo:
    (...)
    3) otrzymania odpisu statutu i regulaminów, zaznajamiania się z
    uchwałami organów spółdzielni, protokołami obrad organów spółdzielni,
    protokołami lustracji, rocznymi sprawozdaniami finansowymi, umowami
    zawieranymi przez spółdzielnię z osobami trzecimi;

    KG

  • 6. Data: 2007-04-01 15:10:13
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > A byli na zebraniu?

    jakim zebraniu?

    KG

  • 7. Data: 2007-04-01 22:07:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam napisał(a):

    > jakim zebraniu?

    Zarząd sam się wybiera?

  • 8. Data: 2007-04-02 10:39:58
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    wiadomości news:k2n5e4-u06.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Zarząd sam się wybiera?

    Zarząd wybiera Rada Nadzorcza ;-)
    Ale suma sumarum Radę wybierają członkowie.