  • 1. Data: 2007-03-31 20:46:51
    Temat: "Laczenie biletow"
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdeczni.

    Poniewaz regulamin przewoznika (chodzi o warszawska komunikacje miejska)
    nie odpowiedzial na moje pytanie, moze ktos z Was mi pomoze. W
    uproszczeniu moje pytanie brzmi: czy bilety mozna laczyc? Czasem u
    kierowcy nie mozna kupic biletu normalnego, kupujemy dwa ulgowe (ze znizka
    50%). Oba bilety kasujemy ... ale czy jedziemy "legalnie", czy na gape?

    Kiedys modne tez byly przejazdy autobusami podmiejskimi: mialo sie
    miesieczny, dokupywalo ulgowy i wio. Teoretycznie, miesiecznym oplacilismy
    50% stawki za bilet, jednorazowym - drugie 50%. Legalnie czy na gape?

    Teraz sytuacja, ktora jutro bede cwiczyl: zapominalem podstemplowac
    legitymacje. Chce do biletu kwartalnego (ze znizka 50%) dokupic
    jednorazowy (na kolejne 50%). Bedzie sie to liczylo jako w pelni oplacony
    przejazd? Na chlopski rozum - powinno.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi na postawione pytania.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-03-31 21:24:19
    Temat: Re: "Laczenie biletow"
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Czasem u kierowcy nie mozna kupic biletu normalnego, kupujemy dwa ulgowe (ze
    > znizka 50%). Oba bilety kasujemy ... ale czy jedziemy "legalnie", czy na
    > gape?

    Liczy się wartość skasowanych biletów, a nie ich ilość.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-31 22:13:31
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-03-2007 o 23:24:19 Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Liczy się wartość skasowanych biletów, a nie ich ilość.

    Zgaduje, ze dotyczy to procentowej wartosci calkowitej ceny biletu za
    przejazd :) Wole wiedziec czym sie bronic w razie kontroli. Czyli, jesli
    dobrze zrozumialem, kwartalny 50% + jednorazowy 50% = normalny przejazd
    jednorazowy.

    Dziekuje.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-03-31 22:33:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Zgaduje, ze dotyczy to procentowej wartosci calkowitej ceny biletu za
    > przejazd :)

    A co tu jest do zgadywania?
    Powiedzmy że bilet kosztuje 2 zł, to bez znaczenia jest czy skasujesz 1
    za 2 zł, czy 2 po 1 zł, czy 4 po 0,50 zł, czy 8 po 0,25 zł, itd.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 5. Data: 2007-03-31 22:45:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > przejazd :) Wole wiedziec czym sie bronic w razie kontroli. Czyli, jesli
    > dobrze zrozumialem, kwartalny 50% + jednorazowy 50% = normalny przejazd

    Nie sądzę.
    Z taryfy ZTM: Pasażer może dowolnie łączyć nominały biletów
    jednorazowych, dobowych, trzydniowych, tygodniowych w ramach jednego
    rodzaju biletów, by uzyskać obowiązującą opłatę za przejazd.

    Nie ma slowa o kwartalnym czy miesięcznym.

    M.

  • 6. Data: 2007-03-31 23:13:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Z taryfy ZTM: Pasażer może dowolnie łączyć nominały biletów jednorazowych,
    > dobowych, trzydniowych, tygodniowych w ramach jednego rodzaju biletów, by
    > uzyskać obowiązującą opłatę za przejazd.

    Poza tym w taryfach przewoznikow moze byc cos takiego jak zroznicowanie na
    bilety normalne i ulgowe 50%, przy czym 2 bilety 50% nie rownaja sie 1
    normalnemu, gdyz chodzi o to, by odpowiednio ustalic wysokosc dofinansowania
    z budzetu w ramach ulg ustawowych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-03-31 23:26:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SDD napisał(a):
> [...]
    > normalnemu, gdyz chodzi o to, by odpowiednio ustalic wysokosc dofinansowania

    wyraźnie jest napisane o łączeniu nominałów, nie procentów :-)

    M.

  • 8. Data: 2007-04-01 05:06:05
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    > A co tu jest do zgadywania?
    > Powiedzmy że bilet kosztuje 2 zł, to bez znaczenia jest czy skasujesz 1 za
    > 2 zł, czy 2 po 1 zł, czy 4 po 0,50 zł, czy 8 po 0,25 zł, itd.

    Banialuki opowiadasz.
    Skasowanie 2 biletów ze zniżką (zamiast 1 zwykłego) powoduje, że miasto
    refunduje częsciowo przejazd 2 inwalidom uprawnionym do zniżki. Jest to
    oczywiste nadużycie wspólnych pieniedzy więc jest dlatego zakazane. Jest to
    podstawa do nałożenia opłaty podwyzszonej - i całkiem słusznie.

    --
    SQLwysyn
    Przeżylismy trzy zabory, przeżyjemy i kaczory ...

  • 9. Data: 2007-04-01 05:24:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SQLwysyn napisał(a):

    > Banialuki opowiadasz.

    A ty co opowiadasz?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 10. Data: 2007-04-01 05:57:15
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Sat, 31 Mar 2007 22:46:51 +0200, Jasko Bartnik
    <a...@s...nadole> wrote:

> [...]
    > jednorazowy (na kolejne 50%). Bedzie sie to liczylo jako w pelni
    > oplacony przejazd? Na chlopski rozum - powinno.

    zalezy od regulaminu przewoznika. W Gdansku w komunikacji miejskiej mozna,
    w SKM lepiej nie probuj.

    --
    gacek