  • 1. Data: 2007-04-01 14:49:17
    Temat: sprawa spadkowa (pelnomocnictwo, podzial)
    Od: n...@w...pl

    Witam,

    Mam kilka pytań odnośnie postępowania spadkowego. Sytuacja wygląda
    następująco. Niecałe dwa lata temu zmarła moja ciotka, która nie miała
    ani męża, ani dzieci, miała natomiast 3 rodzenstwa (w tym mojego
    ojca), rodzice nie żyją. Ciocia pozostawiła dom i działkę. Niedawno
    bracia ojca stwierdzili, że chcą to uregulować prawnie. Mój ojciec od
    pewnego czasu przebywa za granicą. Czy pełnomocnictwo ogólne jest
    wystarczające, abym mógł reprezentować go w sądzie?

    Od śmierci cioci z domu korzysta rodzeństwo ojca (spędzają tam część
    roku). Bez porozumienia z moim ojcem przeprowadzili tam remont. Czy w
    związku z tym mają prawo domagać się od niego zwrotu części
    poniesionych kosztów (1/3, bo po tyle każdy z nich dziedziczy)?

    Bracia chcą przejąć dom i działkę. Rozumiem, że najrozsądniej będzie
    jak każdy z nich przyjmie 1/3 spadku, a następnie bracia spłacą ojca
    (to chyba już będzie można załatwić nortarialnie, bez potrzeby
    przeprowadzania sprawy sądowej?)

    Pozdrawiam,
    Adam Nielski

  • 2. Data: 2007-04-01 14:54:25
    Temat: Re: sprawa spadkowa (pelnomocnictwo, podzial)
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    n...@w...pl napisał(a):

    > (to chyba już będzie można załatwić nortarialnie, bez potrzeby
    > przeprowadzania sprawy sądowej?)

    Jak się dogadacie, to wizyta u notariusz będzie najlepszym pomysłem.
    Do sądu musiałbym mieć pełnomocnictwo procesowe od ojca.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-04-02 10:30:24
    Temat: Spadek dla zmarlego...
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Jeżeli po zmarłym spadkobiercami ustawowymi są bliscy także już zmarli, po których
    nigdy nie było wszczęte postepowanie
    spadkowe lub nie zostało ono zakończone, to czy sąd zawiesza sprawę do czasu
    orzeczenia w tamtych "dawnych" sprawach?
    JaC

    It has removed 3493 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!