  • 1. Data: 2003-10-20 13:32:45
    Temat: Spółdzielnia Mieszk mnie wykończy...co robić???
    Od: Aldona<s...@i...pl>

    Nigdy sie jeszcze nie zawiodłam ... wiec i teraz liczę na fachową
    pomoc. Otóż posiadam mieszkanie własnościowe spóldzielcze z księga
    wieczystą. Chciałabym przekształcic wieczystą dzierżawę we wlasność ...
    ale spóldzielnia co chwilę kladzie kłody pod nogi!!! Wiekszosc
    mieszkancow zlozyla juz odpowiednie dokumenty w spółdzielni,
    prosilismy między innymi o poruszenie tego tematu na sesji rady
    miejskiej ... nikt nie chce zająć się tą sprawą! Jedyna osoba to Pan
    Senator Adam Biela, który przedstawił całą sprawę naszym radnym ...
    ale dalej zostaliśmy sami! Termin rozpatrzenia sprawy przez Radę
    Miejska jest przekładany z miesiąca na miesiąc! Dzisiaj na klatce
    pojawiło się obwieszczenie: cyt"zmiana prawa do gruntu na własność
    nie będzie już możliwa".
    A spółdzielnia buduje nowe bloki (nie remontując naszych, w wielu
    naprawach mieszkańcy wyręczają spółdzielnię!), gdzie kupuje się
    mieszkanie razem z gruntem!!! A nam NIE WOLNO!!! W 2004r.
    będziemy już w UE gdzie nie istnieje pojęcie "dzierżawy gruntu"! Co
    mamy jeszcze zrobić? Gdzie sie udać? Proszę pomóżcie!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-10-20 18:28:35
    Temat: Re: Spółdzielnia Mieszk mnie wykończy...co robić???
    Od: Aldona<s...@i...pl>

    PROSZĘ...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-20 19:03:36
    Od: "Mecenas" <e...@g...pl>

    A dlaczego chcesz przekształcić własnościowe prawo do lokalu na odrębną
    własność?
    Czyżbyś miała za dużo pieniędzy?
    Przecież to kosztuje, a spóldzielnia by móc przekształcic musi wpierw
    uregulować sprawy własnościowe gruntu. Najczęściej spółdzielnia jest
    użytkownikiem wieczystym, a przekształcenie kosztuje, chyba że gmina
    (miasto - Rada Miejska) udzieli zgody na wysoka bonifikatę. Wówczas jest to
    opłacalne dla cżłonków spółdzielni.

    Przecież własnościowe prawo w niczym nie przeszkadza w obrocie tym prawem.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 4. Data: 2003-10-20 21:52:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003, Mecenas wrote:
    [...]
    >+ Czyżbyś miała za dużo pieniędzy?
    [...]
    >+ Przecież własnościowe prawo w niczym nie przeszkadza w obrocie tym prawem.

    Dobrze że nie napisałeś że niemal niczym się nie różni ;)
    Bo przez ostatnie dwa-trzy tygodnie temat parę razy się
    przewinął w różnych aspektach. Ja tam zawsze przypominam
    najprostszy (aspekt który się nie przewinął, ale przemawia
    do wyobraźni): spółdzielnia bankrutuje...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-10-20 21:56:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003, Aldona wrote:
    [...]
    >+ ale spóldzielnia co chwilę kladzie kłody pod nogi!!! Wiekszosc
    >+ mieszkancow zlozyla juz odpowiednie dokumenty w spółdzielni,

    !$@@$%%#@, (#%^@@$, @$#@$^! !
    Większość złożyła, tak ?
    WIĘKSZOŚĆ ??
    I ta WIĘKSZOŚĆ nie wie czy nie chce wiedzieć że na Walnym
    Zgromadzeniu to ONA (większość) ma coś do gadania ??
    Jasne, ale komu by się chciało iść ;>

    >+ ... nikt nie chce zająć się tą sprawą!

    ...przede wszystkim sami spółdzielcy. MSZ oczywiście :)

    >+ ale dalej zostaliśmy sami! Termin rozpatrzenia sprawy przez Radę
    >+ Miejska

    Czekaj, to kto wam w końcu "kłody kładzie" ?
    Bo jak ty spółdzielni od miasta nie odróżniasz, to ja się
    profilaktycznie wycofuję z wątku - jak zaczniesz machać
    maczugą na oślep to możesz i mi przywalić...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-10-21 13:01:05
    Od: Aldona<s...@i...pl>

    Dlaczego takie bzdury piszesz!!! Jak to nie odróżniam??!! A jaka jest
    procedura... to spoldzielnia musi wystąpic do miasta, i miasto jej
    sprzedaje grunt (z bonifikata czy bez, wszystko jedno!) ...a pozniej
    spoldzielcy pokrywaja koszty tejze zmiany!
    Spółdzielca utrzymuje cała ta bandę nierobów ... ze sie tak brzydko
    wyraze ... WIEC ZYCZE SOBIE ABY SPOLDZIELNIA TRAKTOWALA
    WSZYSTKICH ROWNO! A W CHWILI OBECNEJ MOJA SPOLDZIELNIA
    IGNORUJE WSZYSTKICH ... pan prezes musi jakos przetrwac ...ma
    TYLKO 2 lata do emerytury!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-10-21 13:10:30
    Od: Aldona<s...@i...pl>

    Na zebraniu walnym sekretarka pana prezesa notuje tylko problemy i
    ewentualne zapytania ... po czym wyglasza ktos regulke : "Na
    postawione zapytania otrzymaja panstwo odpowiedz pocztą!"
    I na tym sie konczy!
    I to ma byc walne zebranie? wiec nie mow mi ze nam sie nie chce!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-10-21 20:49:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003, Aldona wrote:

    >+ Dlaczego takie bzdury piszesz!!! Jak to nie odróżniam??!!

    Erm, no, nie bić proszę, tak mi wyszło z tekstu !

    >+ A jaka jest
    >+ procedura... to spoldzielnia musi wystąpic do miasta, i miasto jej
    >+ sprzedaje grunt (z bonifikata czy bez, wszystko jedno!)

    No to jak nie wystąpiła to rzeczywiście spółdzielnia.
    [...]
> [...]
    >+ wyraze ... WIEC ZYCZE SOBIE ABY SPOLDZIELNIA TRAKTOWALA
    >+ WSZYSTKICH ROWNO! A W CHWILI OBECNEJ MOJA SPOLDZIELNIA

    Wszystkich nie może. Ale wiem co chcesz powiedzieć: żeby zebrać
    naraz większość to jest problem :(

    >+ ... pan prezes musi jakos przetrwac ...ma
    >+ TYLKO 2 lata do emerytury!

    A to jest problem tzw. "zabezpieczeń społecznych".
    Mało kto myśli jakie bywają skutki wprowadzenia zapisu
    "ochrony przed emeryturą" (choć że nie można go odwołać
    to nie wierzę).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-21 21:00:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ ewentualne zapytania ... po czym wyglasza ktos regulke : "Na
    >+ postawione zapytania otrzymaja panstwo odpowiedz pocztą!"

    To dlaczego nikt nie pyta dlaczego Walne nie wykonuje swoich
    statutowych zadań ? I do sądu....

    >+ I to ma byc walne zebranie? wiec nie mow mi ze nam sie nie chce!

    Kpisz ?
    Pierwsze pytanie do googla (proste, bez zaawansowanych):
    prawa walnego zgromadzenia spółdzielni
    i mam przed nosem:
    http://www2.gazeta.pl/dom/635545,40423,1336741.html?
    as=2&ias=6
    jakieś zasady postępowania (odwoływanie się kolejno
    do Zarządu, Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia)
    które same ("normalne" ?) spółdzielnie wystawiają:
    http://www.ksm.katowice.pl/zost_czl_ksm.html
    (na dole strony)
    To samo w drugiej dziesiątce trafień...

    Jeśli WIĘKSZOŚĆ spółdzielców weźmie się w garść, to się przekonają
    że coś mogą. Zazwyczaj problem jest w tym że na walne zgromadzenie
    przychodzi 1% członków.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-10-22 06:11:24
    Od: Aldona<s...@i...pl>

    nie złość sie tylko ...tłumacz, proszę! zazwyczaj te sprawy są bardzo
    skomplikowane i trudno wszystko dokladnie przedstawic iii to jeszcze w
    wielkim skrocie! a do tego dochodzą jeszcze nerwy!
    Dziękuję! cmok cmok ... miłego dnia!

    -> http://usenet.pomocprawna.info