  • 1. Data: 2003-10-20 11:58:03
    Temat: Rownanie drogi
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam

    Mieszkamy na ul Swiezej we Wroclawiu, ktora to ulica jest
    nieutwardzona i strasznie krzywa ostatnimi czasy. ZDiK rowna
    ja zwykle na wiosne, ale kolega (mieszkajacy na innej ulicy,
    ale takze nieutwardzonej) powiedzial, ze ZDiK **ma
    obowiazek** wyrownac droge jesli ona tego wmaga. Po
    deszczach ostatnich da sie po niej jechac najwyzej bez gazu
    na 1 biegu i trzeba uwazac na glowe zeby o sufit sobie guza
    ne nabic, wiec na pewno droga wymaga rownania.

    Czy jest jakis zapis usttawowy czy inny, ktory zobowiazuje
    ZDiK do wyrownania drogi w takiej sytuacji? Taki argument
    znacznie by mi pomogl w rozmowie ze ZDiKiem.

    Dzieki za pomoc,

    Bartek
    www.vmpcfunction.com

  • 2. Data: 2003-10-21 15:29:39
    Temat: Re: Rownanie drogi
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003 13:58:03 +0200, "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >na 1 biegu i trzeba uwazac na glowe zeby o sufit sobie guza
    >ne nabic, wiec na pewno droga wymaga rownania.

    Mowisz zarzad drog i komunikacji, wiec domyslam
    sie, ze chodzi o droge gminna lub powiatowa, a te
    podlegaja odpowiednio pod wojta, burmistrza lub
    prezydenta (maja od tego podlegle sluzby, wlasnie
    ZDiK)

    >Czy jest jakis zapis usttawowy czy inny, ktory zobowiazuje
    >ZDiK do wyrownania drogi w takiej sytuacji? Taki argument
    >znacznie by mi pomogl w rozmowie ze ZDiKiem.

    Nie ma takiego zapisu, jest tylko ogolny 4,10 i 11, ale
    kontrola stanu na wiosne i latanie dziur w tym okresie jest
    wystarczajace i skarga na dzialania wojta, burmistrza lub
    prezydenta raczej bedzie bezzasadna. Choc oczywiscie
    ja bym wyslal pismo do w/b/p, ze droga jest nieprzejezdna,
    a jak odpisze wymijajaco to mozna zlozyc skarge.
    Pewnie - na odczep sie - zajma sie ptiorytetowo ta droga.
    Z doswiadczenia wiem, ze zawsze pomaga.

    Ustawa o drogach publicznych

    Art. 20. Do zarządcy drogi należy w szczególności:

    1) opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
    2) opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i
    ochrony
    dróg oraz obiektów mostowych,
    3) pełnienie funkcji inwestora,
    4) utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń
    za-
    bezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
    5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
    6) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz
    wyko-
    nywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
    7) koordynacja robót w pasie drogowym,
    8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz
    pobie-
    ranie opłat i kar pieniężnych,
    9) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,
    10) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów
    mostowych,
    11) wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i
    zabezpiecza-
    jących,
    12) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
    13) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym
    po-
    wstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
    14) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów
    mo-
    stowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje
    bezpośrednie
    zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
    15) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
    16) sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz
    pielęgnacja ziele-
    ni w pasie drogowym,
    17) prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami
    pozostającymi
    w zarządzie organu zarządzającego drogą.