  • 1. Data: 2003-05-29 16:17:52
    Temat: Splata kredytu studenckiego-kredytobiorca kontra PKO
    Od: "Paweł Stankiewicz" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Nie skończyłem w planowanym terminie studiów-w styczniu zamiast do końca
    września zeszłego roku.PKO upomina się o rozpoczęcie spłaty kredytu od
    listopada.Po wymianie kilku listów w końcu wskazali podstawę prawną-§
    5.2.Cytuję cały z umowy:
    ,,5.1 Raty kredytu,których wypłaty przypadają po kolejnych okresach
    zaliczeniowych,wypłacane będą pod warunkiem przedłożenia do dnia 31 marca i
    31 października każdego roku zaświadczenia szkoły wyższej potwierdzającego,że
    Kredytobiorca jest studentem.
    5.2 Kredytobiorca zobowiązany jest do przedstawiania zaświadczenia,o ktorym
    mowa w ust.1 przez cały okres studiów,również w przypadku gdy nie korzysta z
    kredytu w latach następnych."
    Według mnie jest to błędne,bo mój okres studiów skończył się 30.09 zeszłego
    roku.I według mnie powinien mieć zastosowanie § 10. 1.:
    ,,Spłatę kredytu i odstek Kredytobiorca zobowiązany jest rozpocząć po upływie
    roku od daty ukończenia studiów,nie później niż w dniu 1 pażdziernika roku
    następującego, w którym według planu studiów Kredytobiorca powinien ukończyć
    studia."
    Chciałem im to wysłać,ale zanim to zrobiłem przyszedł monit z groźbą
    wypowiedzenia umowy i egzekucji całej sumy kredytu.Za namową prawnika z Klubu
    Federacji Konsumenta zapłacę im monitowaną kwotę,zastrzegając sobie prawo do
    dochodzenia swoich racji-może sądownie.
    Chccę poznać opinię na temat moich szans i doświadczenia poprzedników-zapewne
    nie jestem pierwszy w takiej sytuacji,ale nie słyszałem,zeby ktoś procesował
    się z PKO w tej sprawie.
    Z góry dziekuje i pozdrawiam
    Paweł Stankiewicz

  • 2. Data: 2003-05-29 22:36:54
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    mialem podobna sytuacje
    nie wygrasz bo w warunkach umowy jest tez ze w razie nie zaliczenia
    kjolejnego semestru splata rozpoczyna sie natychmiast i trwa do momentu
    przejscia na kolejny semestr
    wiec jesli oblales semestr pierwszy to do momentu przedstawienia zaliczenia
    pierwszego semestru bedziesz musial splacac ten kredyt
    pozdrawiam

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-05-30 14:20:22
    Od: "Paweł Stankiewicz" <s...@N...gazeta.pl>

    > Rachwalski Andrzej <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał(a):

    > mialem podobna sytuacje
    Raczej nie

> [...]
    > wiec jesli oblales semestr pierwszy to do momentu przedstawienia zaliczenia
    > pierwszego semestru bedziesz musial splacac ten kredyt
    Wszystkie 10 semestrów zaliczyłem

  • 4. Data: 2003-05-30 20:27:54
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    w mojej umowie kredytowej jest tak:
    * kredytobiorca jest zobowiazany do poinformowania banku o zakonczeniu
    studiow *
    wiec idac dalej
    jesli nie przedstawiles takiego zaswiadczenia we wrzesniu a jednoczesnie nie
    przedstawiles zaswiadczenia ze nadal jestes studentem zgodnie z regulaminem
    splata rozpoczyna sie od kolejnego miesiaca po miesiacu kiedy powinienes
    dostarczyc zaswiadczenie

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-06-03 19:48:51
    Od: "Paweł Stankiewicz" <s...@N...gazeta.pl>

    Rachwalski Andrzej <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał(a):

    > w mojej umowie kredytowej jest tak:
    > * kredytobiorca jest zobowiazany do poinformowania banku o zakonczeniu
    > studiow *
    W mojej też

    > wiec idac dalej
    > jesli nie przedstawiles takiego zaswiadczenia
    W umowie nic nie ma o trybie w jakim ma być to poinformowanie,ani o
    konsekwencjach niepoinformowania banku.

> [...]
    > splata rozpoczyna sie od kolejnego miesiaca po miesiacu kiedy powinienes
    Jak dla mnie jest to zbyt duża interpretacja i dowolność ze strony banku
    określania sankcji.

    > pozdrawiam
    Pozdrawiam
    Paweł Stankiewicz