  • 1. Data: 2012-02-06 16:29:23
    Temat: Spawdzanie trzeźwości pieszego
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Czy policja ma prawo sprawdzić trzeźwość pieszego?
    Jeśli tak to jakie konsekwencje ponosi pieszy w przypadku odmowy poddania
    się takiemu badaniu?

  • 2. Data: 2012-02-06 17:10:31
    Temat: Re: Spawdzanie trzeźwości pieszego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy policja ma prawo sprawdzić trzeźwość pieszego?

    Nie da się jednoznacznie odpowiedzić na to pytanie. Istnieje wiele
    przypadków uzasadniających takie badanie, ale tak ogólnie i dla zasady, to
    nie ma podstawy parwnej, bowiem pieszy - dokąd nie stwarza zagrożenia -
    moze sobie spokojnie być bezkarnie podpity.

    > Jeśli tak to jakie konsekwencje ponosi pieszy w przypadku odmowy poddania
    > się takiemu badaniu?

    Śmiem twierdzić, że żadne.

  • 3. Data: 2012-02-06 17:49:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Feb 2012, Robert wrote:

    > Czy policja ma prawo sprawdzić trzeźwość pieszego?

    Nie wiem jak w przypadku ogólnym, czyli prewencyjnie, ale
    w przypadku popełnienia wykroczenia lub spowodowania wypadku
    patrz niżej.

    > Jeśli tak to jakie konsekwencje ponosi pieszy w przypadku odmowy poddania
    > się takiemu badaniu?

    Np:
    722,Pijany_pieszy_tez_moze_stracic_prawo_jazdy.html
    Czy zatoczenie się (co może być potraktowane jako "działanie które mogłoby
    spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porzšdku" jest wystarczajšcš
    przesłankš bywało dyskutowane:
    http://prawo.wieszjak.pl/forum/thread/80769,kontrola
    -alkomatem-pieszego.htm
    ...wnioski kierujš w stronę widzimisię zerowej instancji ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-02-07 23:44:14
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    i skazać złodzieja za kradzież. " bo proszę pana każdy pijak to złodziej!A
    to dlatego, że kurczaka ..."
    Nie bój, nie bój z notatki będzie wynikało, że albo się zachowywał
    nieobyczajnie, albo spowodował przeogromne zagrożenie w ruchu drogowym. Tak
    czy owak kierunek wykroczenia, a ze sprawcą... to już wszystko (nawet siłą)
    można zrobić...