  • 1. Data: 2005-08-30 11:25:06
    Temat: Spadek i wspólnota majątkowa
    Od: Marcin <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Zmarła matka. Posiadała 5/8 domu uzyskanego w drodze wcześniejszych
    spadków (reszta jest własnością jej krewnych). Oprócz tego rodzice
    posiadali mieszkanie i drugi dom.

    Testamentu nie było, sądownie majątek został podzielony między ojca i
    dzieci.

    Co jest w tym przypadku masą spadkową? 5/8 domu, czy 5/16 (drugie 5/16
    poprzez wspólnotę majątkową posiadałby ojciec)? I analogicznie w
    przypadku mieszkania i drugiego domu - całe nieruchomości czy tylko 1/2?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2005-08-30 17:04:18
    Temat: Re: Spadek i wspólnota majątkowa
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    >
    > Co jest w tym przypadku masą spadkową? 5/8 domu, czy 5/16 (drugie 5/16
    > poprzez wspólnotę majątkową posiadałby ojciec)?

    jeśli matka odziedziczyła ten udział, to zapewne stanowi on jej majątek
    osobisty (spadkodawca mógł postanowić inaczej), nie wchodzi więc w skład
    majątku wspólnego

    > I analogicznie w
    > przypadku mieszkania i drugiego domu - całe nieruchomości czy tylko 1/2?

    1/2

    KG

  • 3. Data: 2005-08-31 12:10:03
    Od: Marcin <m...@p...onet.pl>

    kam napisał(a):

    > 1/2

    Dziękuje za informacje.

    jeszcze tylko chciałbym się upewnić, czy jeśli mieszkanie jest tylko na
    nazwisko ojca to coś w tym przypadku zmienia? (Dom jest na oboje
    rodziców, więc tu nie mam wątpliwości).

    --
    Marcin