  • 1. Data: 2006-08-12 20:22:58
    Temat: Spadek, dziedzicenie: ten sami ojciec rozne matki.
    Od: "Riviva" <r...@W...gazeta.pl>

    Czesc!

    Mam male pytanie dot. spadkow, postaram sie je opisac dokladnie.
    Historia wyglada tak: pan i pani wzieli slub. Po jakims czasie mieli dziecko.
    Po kilku latach pan stal sie ponownie ojcem ale matka byla inna kobieta,
    nieznana zonie. Po jakims czasie dostali rozwod. I teraz pytanie: czy do ew.
    spadku po smierci zony-matki moze wnosic roszczenie drugie dziecko, z
    nieformalnego zwiazku? A odwrotnie? Bo jak rozumiem w przypadku ojca prawo
    maja oboje dzieci? Z gory dziekuje za odpowiedzi :)

    P.A.

  • 2. Data: 2006-08-13 07:53:24
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > nieformalnego zwiazku? A odwrotnie? Bo jak rozumiem w przypadku ojca prawo
    > maja oboje dzieci? Z gory dziekuje za odpowiedzi :)

    drugie dziecko nie jest dzieckiem zony-matki i oczywiscie nie nalezy do
    kregu spadkobiercow po niej.